עסקי נפט: הכשרה בהסכם אופציה על 7.5% מרשיון "בנימין"

זאת, תמורת 2.5% מ"מירה" ו"שרה" ■ שותפות בנימין צפון נמצאת בשליטת איש העסקים טדי שגיא ביחד עם לפידות

הסחר ברשיונות הנפט והגז הטבעי נמשך במלוא המרץ. חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי דיווחה היום לבורסה כי נחתם הסכם אופציה להחלפת זכויות נפט בין החברה, עמנואל אנרגיה (חברה נכדה של הכשרת הישוב) לבין שותפות חיפושי הנפט בנימין.

שותפות בנימין יחד עם לפידות - חלץ וצדדים אחרים, הגישו בקשה לקבלת רישיון ימי לחיפוש נפט בבלוק הידוע כ"רישיון בנימין דרום" (נמצא במים הרדודים שבין אשדוד לאשקלון).

מועצת הנפט המליצה בפני הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות להעניק את רישיון בנימין דרום לקבוצה בה חברות, בין היתר, שותפות בנימין ולפידות. נכון להיום, ההמלצה האמורה נמצאת תחת ערעור של צד שלישי בלתי קשור למי מהצדדים להסכם.

נציין כי שותפות בנימין נמצאת בשליטת איש העסקים טדי שגיא ביחד עם לפידות וחברת "קספיאן סי קידוחים" בשטח הידוע כ"בנימין צפון" המשתרע על כ-1600 קמ"ר.

אם הכשרת הישוב תממש את האופציה, היא תחזיק ברישינות ב-4 שדות: שרה, מירה, שמואל ובנימין.

על פי תנאי ההסכם, העניקה שותפות בנימין להכשרת הישוב החברה אופציה לקבלת 7.5% מן הזכויות של שותפות בנימין ברישיון בנימין דרום, כנגד העברת 2.5% (מתוך 100%) מן הזכויות שלה ברישיון "מירה" וכנגד העברת 2.5% מן הזכויות של הכשרה ב"שרה".

האופציה האמורה תהיה בתוקף עד תום תקופה בת 60 יום, מיום שהכשרת הישוב תקבל משותפות בנימין את תוצאות סקרי התלת-מימד (3D) שיבוצעו ביחס לשטח רישיון בנימין דרום.