פייסבוק נאבקת בחוק האוסר פרסום כתובות קטינים ברשת

הקימה לובי פוליטי במטרה להביא לביטול חוק האוסר על פרסום כתובות ומספרי טלפון של קטינים ברשתות חברתיות ■ "נעשית המון עבודה מאחורי הקלעים כדי לחסל את ההצעה"

פייסבוק מנסה להעצים את השפעתה הפוליטית באמצעות השקעה בלובי שיפעל עבורה במוסדות השלטון האמריקני, בקליפורניה שבארה"ב בתור התחלה.

על-פי דו"ח שהגישה פייסבוק למשרד מזכיר המדינה של קליפורניה, היא הוציאה 6,600 דולר על ביסוס הלובי בחודשים אפריל-יוני השנה, ואף שכרה לשם כך משרד יחסי ציבור הפועל בסקרמנטו. המטרה הנוכחית היא ביטול חוק האוסר על פרסום כתובות ומספרי טלפון של קטינים ברשתות חברתיות.

החוק כבר אושר ברוב גדול בבית הנבחרים של קליפורניה, וכעת הוא נמצא בהליכים לקראת הצבעה עליו באסיפה הלאומית של קליפורניה, הבית העליון במערכת החקיקה של המדינה.

"ברגע שהצעת החוק הגיעה לאסיפה הלאומית, הלובי נגדה החל לפעול", אמרה אלן קורבט, הסנאטורית הדמוקרטית שניסחה את הצעת החוק ופועלת לקידומה. "הם עושים המון עבודה מאחורי הקלעים כדי לחסל את ההצעה".

בין ההוצאות עליהן דיווחה פייסבוק בדו"ח שהגישה למשרד מזכיר מדינת קליפורניה נמנית גם ארוחת ערב שערכו נציגי החברה עם צ'רלס קלדרון, מנהיג הרוב באסיפה הלאומית של המדינה. ביוני השנה הצביע קלדרון בעד העברה של הצעת החוק לסקירה על-ידי ועדת החוק והמשפט של הבית על מנת לעכב את אישורה, אם כי יוזמה זו לא יצאה לבסוף לפועל.

מפייסבוק נמסר כי החברה עדיין אינה מוכנה למסור תגובה לידיעה.