גרינפיס: נוקיה שומרת על איכות הסביבה; נינטנדו לא מצטיינת

הארגון מפרסם את דירוג יצרניות האלקטרוניקה ורמת התרומה שלהן למצב כדור הארץ: במקום הראשון נוקיה עם ציון של 7.5 מתוך 10, ובמקום השני סוני-אריקסון עם 6.9

חברות האלקטרוניקה הבידורית אוהבות להתגאות בכך שהן דואגות לאיכות הסביבה, ושהמוצרים שלהן מזהמים פחות את כדור הארץ. השיפורים במוצרים החדשים שיוצאים לשוק כוללים מסכי טלוויזיה עם מצבי צריכת אנרגיה נמוכה יותר וגם אריזות מוצרים קטנות יותר שעשויות מחומרים ממוחזרים.

בחברות שונות ויתרו על חוברות ההוראות העבות לטובת הסבר קצר על דף בודד והפניית המשתמש לאתר האינטרנט לקבלת המדריך המלא. אפל, שדחפה את תחום האריזות הקטנות קדימה, מאפשרת בחלק מהחנויות שלה לקבל קבלה עבור רכישת מוצר דרך המייל, במקום להדפיסה על נייר.

אבל, לצד המעשים הירוקים, המציאות לא ורודה כל-כך. ארגון גרינפיס, הפועל לקידום איכות הסביבה, מפרסם מאז שנת 2006 את דירוג יצרניות האלקטרוניקה ורמת התרומה שלהן למצבו של כדור הארץ.

במקום הראשון דורגה חברת נוקיה עם ציון של 7.5 מתוך 10, כשמעט אחריה, במקום השני, ניצבת סוני-אריקסון עם ציון 6.9.

על-פי גרינפיס, נוקיה מספקת את הנתונים הטובים ביותר מבחינת רמת ההמצאות של כימיקלים רעילים במוצרים שלה, כשמאז 2005 הטלפונים שלה נקיים מ-PVC (פוליוויניל כלוריד) ואנרגיה, אולם היא פחות מוצלחת בנושא של פסולת אלקטרונית.

פיליפס, המדורגת במקום השלישי עם ציון של 5.5, הייתה הראשונה להוציא לשוק מסך טלוויזיה מסוג LED שנקי מחומרי PVC ו-BFRs - חומרים כימיים המעכבים בעירה, אולם מסוגלים לזהם את הסביבה. בנוסף, לפיליפס יש גם סדרת מכונות גילוח, שלטים ומוצרי היגיינה שנקיים גם הם מהחומרים האלה.

מצד שני, פיליפס לא תומכת בהוראה מחודשת של האיחוד האירופי, שמבקשת לצרף חומרים נוספים לרשימת החומרים המסוכנים בציוד טכנולוגי.

אפל, חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק, ניצבת במקום התשיעי עם ציון של 4.9. כל המוצרים שלה נקיים מ-PVC ו-BFRs, אולם החברה לא חושפת נתונים מסוימים על ההתנהלות שלה עם כימיקלים.

את הרשימה סוגרות מיקרוסופט במקום ה-17 עם ציון 1.9 ונינטנדו במקום האחרון עם ציון 1.8, שהשתיים מחזיקות מוצרים שאינם נקיים לגמרי מ-PVC ו-BFRs. בגרינפיס מציינים כי החברה היפנית נמצאת במקום האחרון בגלל תפוקתה המייצרת פסולת אלקטרונית רבה וכן בשל חוסר התחייבותה להוריד את פליטת גזי החממה שלה. מצד שני, מציינים בארגון, נינטנדו מספקת מטענים שצורכים חשמל בצורה יעילה יותר בקונסולה הניידת שלה, DSi.