יאיר לפיד: "חוק האזרחות הוא גזעני, מפלה ואידיוטי"

מגיש "אולפן שישי" בצ'אט עם גולשי פייסבוק: "הממשלה תחכה שנירגע - ואז תעביר את חוק קצבאות האברכים; עד שלא ישנו את שיטת המשטר העקומה שלנו, תמיד הסחטנות תנצח"

"חוק האזרחות החדש הוא חוק גזעני, מפלה ובנוסף לכל הצרות גם אידיוטי" - כך אמר הערב (ה') יאיר לפיד, מגיש "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, בצ'אט שערך עם גולשי הרשת החברתית פייסבוק.

בשעות הערב ניהל לפיד שיחה "פתוחה" עם חברי חברת החדשות של ערוץ 2, בה הוא משמש כמגיש בכיר. לפיד התייחס לחוק האזרחות, לאור שאלה של גולש שהזדהה כערבי-ישראלי.

במהלך הצ'ט נמנע לפיד מלהתייחס באופן כלשהו לשאלה שחזרה על עצמה מצד הגולשים - "האם בכוונתך ללכת לפוליטיקה". אך למרות שהודיע כי "לא יענה על שאלות פוליטיות ישירות" הגיב לפיד למספר סוגיות בוערות, בעיקר בכל הקשור לציבור החרדי.

"אין לי שום דבר נגד ציבור יראי השמים, או נגד יראת שמיים בכלל, אני רק חושב שכדי שכולנו נוכל לחיות פה יחד צריכים להיות מכנים משותפים כמו לימודי הליבה למשל", אמר לפיד.

כשנשאל האם הוא מעודד גם חילונים להתקרב לדתיים, אמר לפיד: "האם העובדה שהציבור החילוני מוכן לממן חלקים ניכרים מהציבור החרדי לא נראה לך שיתוף-פעולה מספק?".

לפיד לא עצר שם והתייחס לנושא קצבאות האברכים: "כמו תמיד, הממשלה תחכה שנירגע - ואז תעביר את החוק", אמר. "עד שלא ישנו את שיטת המשטר העקומה שלנו, תמיד הסחטנות תנצח".

עוד אמר לפיד כי הוא "מחכה שייכנס לתוקפו החוק שנותן שנת לימוד חינם בפריפריה לחיילים משוחררים".

בתשובה לשאלות הגולשים בנושא גלעד שליט ענה לפיד: "את מה שיש לי להגיד על עניין עסקת שליט אמרתי באופן פרטי לנועם שליט, ואני אשאיר את זה ביני לבינו".

עוד אמר לפיד במהלך הצ'ט: "אני אוהב את הטלוויזיה ואת ההופעות, אבל הכתיבה היא יותר מאהבה, היא המהות הפנימית של מי שאני".