נמשכת ההתאוששות בתעופה: בריטיש איירווייס עברה לרווח

החברה הודיעה הבוקר כי רשמה רווח של כ-185 מיליון דולר ב-6 החודשים האחרונים, לעומת הפסד של כ-330 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד

אחרי שנה קשה במיוחד לענף התעופה העולמי על רקע המשבר הכלכלי, ושנה קשה אף יותר לשוק התעופה האירופי בעקבות נזקי משבר ענן האפר הוולקני שתקף את היבשת - עושה רושם שחברות התעופה מתאוששות וחוזרות לפסים של רווחיות.

אחרי שאתמול דיווחה לופטהאנזה הגרמנית על זינוק של קרוב ל-300% ברווחיה, הגיע הבוקר תורה של הקולגה הלונדונית בריטיש איירווייס להציג תוצאות חזקות. החברה פירסמה טרם פתיחת המסחר בלונדון דו"חות המציגים מעבר ברור לפרסים של רווח בשורה התחתונה לצד גידול משמעותי בהכנסות.

הרווח הנקי של בריטיש ב-6 החודשים האחרונים הסתכם ב-116 מיליון פאונד שהם כ-185 מיליון דולר. לשם השוואה, במחצית המקבילה בשנה שעברה רשמה החברה הפסד נקי של 208 מיליון פאונד שהם כ-330 מיליון דולר.

הכנסות החברה רשמו במחצית החולפת גידול מרשים של 8.4%, בעיקר על רקע הגידול בתנועת הנוסעים וכן גידול צנוע שנרשם בעלות הממוצעת לכרטיס במרבית קווי החברה. סך ההכנסות הסתכם ב-4.45 מיליארד פאונד שהם 7.1 מיליון דולר. בכך הצליחה בריטיש לעקוף במעט הן את תחזיות האנליסטים והן את התחזיות המוקדמות שלה עצמה.

עם זאת, בחברה הבהירו הבוקר כי תנאי אי הוודאות בשוק התעופה העולמי וזה האירופי בפרט נמשכים ועל כן מוקד העניין של החברה בשלב זה הוא ריסון ההוצאות - מוקד שהסב נזק רב ליחסי העבודה בבריטיש והביא לפרוץ סכסוך עבודה משמעותי עם צוות דיילי האוויר של החברה בחודשים האחרונים.