עסקת פסגות נחתמה: נרכשה ע"י אייפקס ב-2.75 מיליארד שקל

(עדכון) - העסקה נחתמה ב-17:00 ■ הסגירה התאפשרה לאחר שהושג הסדר עם הפרקליטות בחקירה נגד פסגות ■ פסגות תירכש במחיר שהוסכם ■ ורמוס וירון יעזבו את תפקידיהם

לאחר מו"מ שפוצץ וחודש ומגעים חוזרים ונשנים עם הפרקליטות - היום באזור השעה 17:00 נסגרה סופית עסקת פסגות כאשר קרן יורק תמכור את בית ההשקעות הגדול בישראל לאייפקס תמורת 2.75 מיליארד שקל - בדומה למחיר שסוכם בין הצדדים טרם הופסק המו"מ.

מנכ"ל אייפקס זהבית כהן הסכימה לבצע את העסקה לאחר שאתמול בלילה הושג הסדר טיעון עם הפרקליטות ועם רשות ניירות ערך. העברת הבעלות תתבצע בשבוע הבא.

כפי שפורסם אמש ב"גלובס", בשבוע האחרון ניהלה קרן אייפקס משא-ומתן מתקדם עם פרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל-אביב, בשיתוף עם רשות ניירות ערך, על מנת לגבש הסדר טיעון בפרשת פסגות. קרן יורק, הבעלים של פסגות, לא היתה מעורבת במגעים, אולם הם נעשו על דעתה תוך "הסכמה בשתיקה" ממנהלי הקרן בארצות הברית.‏

במסגרת ההסדר שפרטיו נחשפו ב"גלובס" לפני מספר שבועות, תשלם פסגות קנס של 150 מיליון שקל בתמורה לביטול ההאשמות כנגד בית ההשקעות עצמו. האישומים כנגד המעורבים האחרים בפרשה - מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס; מנכ"ל פסגות ניירות ערך, שי ירון; ומנהלי הנוסטרו לשעבר, דוד אדרי ושי בן-דוד - לא יבוטלו. הפרקליטות תמשיך לבחון את חומר החקירה שהועבר מרשות ניירות ערך, תקיים להם שימוע ותחליט בחדשים הקרובים האם להעמידם לדין או לא. ‏עוד סוכם כי ורמוס וירון יסיימו את תפקידם בפסגות עד סוף השנה, וכי פסגות תגבש כללי ממשל תאגידי נוקשים שיבטיחו מערכת בלמים ואיזונים למניעת אירועים כאלה בעתיד.

"זהבית פנתה אליי אתמול בלילה וביקשה ממני לקיים את העסקה"

נציג יורק בישראל ג'רמי בלנק הכחיש בתוקף ביומיים האחרונים כי מתנהל מו"מ עם אייפקס או כל מגע איתם; לטענתו הפנייה של זהבית כהן אליו היתה רק אתמול בלילה. "זהבית פנתה אלי אתמול בלילה וביקשה ממני לקיים את העסקה" אמר.

מקורב אחר לעסקה אמר על רקע הדברים: "ג'רמי חסר ניסיון ומתנהג כמו ילד".

כדי להגיע להסדר לאחר הפיצוץ בשבוע שעבר נאלצה כהן לעקוף את בלנק זאת לאחר שהיחסים בינה לבינו עלו על שרטון והשניים נמנעו מלשוחח. כהן הגיעה למסקנה כי בלנק, בהתנהגותו ובעקשנותו מהווה מכשול לעסקה ויצרה כביש עוקף דרך הנהלת יורק בארצות הברית. בלנק שהיה מודע לכך, היה מאוד לא מרוצה מההתנהלות ומקורביו העידו כי הוא "משתולל מכעס".

עם קבלת הבעלות תממש כהן את ההסדר עם הפרקליטות, פסגות תשלם את הקנס, ורמוס וירון יעזבו והאישומים הפליליים יבוטלו. לאחר מכן תצטרך כהן למצוא לפסגות יו"ר חדש במקום אריק שטיינברג שיפרוש ומנכ"ל חדש במקום ורמוס. בנוסף צפוי כי חלק מהנהלת פסגות יבקשו לעזוב, חלקם אולי למתחרים. יצויין כי המנכ"ל הקודמת של פסגות, גבי רביד, היא כיום יו"ר בית השקעות המתחרה דש אייפקס וכי רבים מאנשי פסגות ישמחו לעבוד איתה שוב.