לדור: "העמדת פסגות לדין תגרום נזקים כבדי-משקל למשקיעים"

פרקליט המדינה חושף: זוהר גושן לחץ לקבלת הפשרה ■ ההליכים נגד רועי ורמוס ושי ירון יימשכו, והם יעזבו את תפקידם בפסגות עד סוף השנה ■ פסגות תשלם קנס של 150 מיליון שקל

פרקליט המדינה, משה לדור, חשף הערב (שבת) באופן רשמי את פרטי הסכם הפשרה עם אייפקס לגבי פסגות.

פרטי הסכם הפשרה פורסמו ב"גלובס" בשבועות האחרונים, אך לראשונה מנמקת הפרקליטות את שיקוליה באי-מיצוי הדין עם פסגות.

בהחלטתו של לדור תמך יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן. מקורבים למשא-ומתן אמרו כי גושן "יצא מגדרו" כדי להבטיח כי הצדדים יגיעו לפשרה.

בפרקליטות הדגישו כי ההסדר לא תקף לגבי ההליכים נגד מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, ונגד מנהלים ובעלי התפקידים חשודים נוספים, "אשר כנגדם ממשיך הטיפול במישור הפלילי כסדרו".

בהודעת לדור נטען כי "האינטרס הציבורי על היבטיו השונים נשקל, ונמצא כי התועלת שתצמח לציבור אם יופעל המתווה האכיפתי המיידי והיעיל כאמור עולה על התועלת שתצמח ממיצוי ההליך הפלילי עם פסגות".

בהחלטה "הובאו בחשבון בין השיקולים כי חילופי השליטה החלו בטרם נודע לאייפקס על החקירה הפלילית, כי פסגות הינו תאגיד השקעות מוביל במדינת ישראל המנהל כספי משקיעים בהיקף נרחב ביותר, וכי מהעמדתו לדין עלולים להיגרם נזקים כבדי-משקל לציבור גדול של משקיעים".

בהסדר סוכם כי פסגות תקבל על עצמה אחריות למעשים כפי שעולים מממצאי החקירה ותיקח אחריות כלפי המדינה והרשויות לתוצאות ולנזקים.

אייפקס התחייבה כי רועי ורמוס ושי ירון יסיימו את תפקידם בפסגות עד סוף 2010, וכי לאחר העברת השליטה פסגות תגבש כללי ממשל תאגידי נוקשים ותוכנית אכיפה פנימית שתניח את דעתה של רשות ניירות ערך.

במסגרת ההסדר תשלם פסגות קנס של 150 מיליון שקל בתמורה לביטול ההאשמות כנגד בית ההשקעות כגוף.

האישומים כנגד המעורבים האחרים בפרשה - מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס; מנכ"ל פסגות ניירות ערך, שי ירון; ומנהלי הנוסטרו לשעבר, דוד אדרי ושי בן-דוד - לא יבוטלו.

הפרקליטות תמשיך לבחון את חומר החקירה שהועבר מרשות ניירות ערך, תקיים להם שימוע ותחליט בחדשים הקרובים לגבי העמדתם לדין.

לאור זאת הודיע אתמול לדור לאייפקס כי "לאחר שפסגות תיטול על עצמה את ביצוע כל הצעדים דלעיל ותשלימם הלכה למעשה, ייסגר התיק נגד פסגות מחוסר עניין לציבור".