העליה הפכה לקונצנזוס - אני מודאג

בינתיים אין לדאגה הזו ביסוס על הגרפים אבל היא מחדדת ערנות לתפוס את הבלתי צפוי

חודש אוקטובר עבר ובכל הקשור לוול סטריט ניתן להגדיר אותו כדשדוש מתמשך כלפי מעלה. החודשים אוקטובר וספטמבר מטילים אימה על המשקיעים אך למרות נביאי החורבן למינהם, לא רק שהשווקים לא התרסקו אלא אף עלו.

הדבר תואם את הניתוח הטכני ואת התרחישים שנתנו כאן וכך גם את התחזית שלי להמשך עליות שערים. אבל, כפי שארחיב על כך ביום רביעי בטור קניון המניות, האופטימיות הזו מתחילה להיכנס לאזור הקונצנזוס. וכאשר יותר מדי אנשים מתחילים להיות אופטימיים, אני מתחיל להיות מודאג. בינתיים אין לדאגה הזו ביסוס על הגרפים אבל היא מחדדת ערנות ומוכנות לתפוס את הבלתי צפוי.

האינדיקטורים הטכניים של ה-S&P 500 ממשיכים להצביע על פוטנציאל לדשדוש. עליה משמעותית בתחילת השבוע הקרוב תחשב הפתעה. היה ויתחיל תיקון כלפי מטה דווקא בחודש נובמבר הנחשב חיובי, גם ירידה עד 1,100 תחשב תיקון. ירידה עד האזור 1,127-1,137 תיחשב תיקון קל. ההתנגדות המשמעותית ממשיכה להיות בין 1,217 ל-1,226. תמיכה לטווח הקצר ב-1,150.

השורה התחתונה היא שסביר שנראה דשדוש בוול סטריט בימים הקרובים. יש להמשיך להכין את התיק לעליות השערים שאמורות להגיע בעקבותיו.

מבין הסקטורים, כדאי להמשיך להחזיק פוזיציות משמעותיות בסקטור חומרי הגלם-מתכות, טכנולוגיה וצריכה מחזורית. לתיק קניון המניות הוספתי את NEM - חברת כריה הכורה בעיקר זהב. מדובר בהשקעה סולידית יחסית בתחום. המניה נמצאת במגמת עליה ועכשיו התחילה גל עולה חדש. אם רוצים, אפשר גם לנצל את הירידה של מניית האלומיניום הסינית ACH ולפתוח/להגדיל פוזיציה. נראה כי גם שם מתחיל גל עולה במסגרת מגמת עליה.

אפקט האיש התלוי

גם ת"א- 25 התנדנד השבוע בהשפעה תבנית האיש התלוי אליה התייחסתי בשבוע שעבר. יש התנגדות ב-1,275 שקשה לעבור. נראה שגם אצלנו נראה תנודתיות בימים הקרובים. מהלך מעל 1,278 יחשב סימן חיובי בעוד שירידה יכולה להימשך גם עד 1,240 ולהיחשב תיקון בלבד. נכון ליום ראשון תחילת המסחר, מה שרואים על הגרפים זה המשך הדשדוש.