ארקו החזקות רוכשת מרכז מסחרי בארה"ב בכ-22 מ' ד'

ביחד עם תאגיד נדל"ן אמריקאי גדול ■ הרכישה תמומן בהון עצמי בהיקף של כ-6 מיליון דולר על ידי שתי החברות

חברת השקעות הנדל"ן והפיננסים ארקו החזקות שבשליטת אריק קוטלר חתמה על נייר עקרונות בלתי מחייב עם תאגיד השקעות נדל"ן אמריקאי לרכישת מרכז מסחרי בארה"ב בעסקה המוערכת בכ-21.6 מיליון דולר.

ארקו והשותף המקומי בוחנים אפשרות לרכוש בחלקים שווים את מלוא זכויות הבעלות במרכז קניות, בילוי ופנאי הממוקם בעיר St. Charles שבמדינת מיזורי בארצות הברית.

העסקה תמומן בהון עצמי בהיקף של כ-6 מיליון דולר שיועמד על ידי שתי החברות באופן שכל צד יישא במחציתו. מרכז הקניות שיירכש הינו מרכז מסחרי פתוח המשתרע על שטח של כ-126 דונם, מתוכו כ-28.5 אלפי מ"ר להשכרה.

שיעור התפוסה בנכס הינו כ-85% והוא מושכר למספר שוכרים לתקופות שכירות שונות כש-70% מהשטחים, מושכרים לשוכרי עוגן. ביצוע והשלמת העסקה עדיין כפופים, בין היתר, לביצוע בדיקות נאותות.

אריק קוטלר, מנכ"ל ויו"ר ארקו החזקות, מציין כי "אנחנו רואים הזדמנות עסקית גדולה בכניסה לשותפות החדשה עם חברת הנדל"ן האמריקאית, שעשויה להתרחב בעתיד אל מעבר לרכישה המשותפת של הנכס במיזורי. היכולות הפיננסיות של ארקו לצד הניסיון המסחרי והניהולי הרב של השותף האמריקאי, אשר לו ניסיון מוכח של מעל 20 שנים, יסייעו לשתי החברות להמשיך ולהשביח את הנכס ולבחון המשך מינוף הפעילות המשותפת בארה"ב".

חברת השקעות הנדל"ן האמריקאית היא חברת נדל"ן מסחרי גדולה בארה"ב אשר בבעלותה כ-17 נכסים מסחריים בארה"ב. בבעלות החברה מרכזי מסחר וקניות פתוחים בארה"ב אותם היא מפעילה ומנהלת. ארקו החזקות עוסקת בתחומי הפיננסים (בעיקר מימון ביניים - Mezzanine Finance), נדל"ן לייזום ונדל"ן להשקעה. הקבוצה נמצאת בתהליכי בחינה של הזדמנויות עסקיות שונות בעיקר בתחום הנדל"ן.