מתרחבת התחרות? עוד 3 רישיונות למפעילי סלולר וירטואליים

שר התקשורת כחלון חתם על רישיונות MNVO לבינת סמך, הום סלולר וטי טו טי תקשורת ■ "הוספת שחקנים נוספים לשוק הסלולר תשפיע על רמת השירות והמחירים לצרכן"

שר התקשורת, משה כחלון, חתם היום (א') על 3 רישיונות חדשים למפעילים סלולריים וירטואליים (MNVO). החברות בינת סמך, הום סלולר וטי טו טי תקשורת יקבלו היום את הרישיונות מהשר. מפעילים וירטואליים מעניקים שירותים סלולריים על בסיס תשתית ציבורית קיימת של מפעיל סלולארי אחר, בכפוף למשא-ומתן על מחיר השימוש ברשת.

כזכור, השר כחלון ציין בעבר כי הוא מעדיף שמקבלי הרישיון יגיעו להסכם ומחיר מוסכם עם החברות הסלולריות הקיימות, ושלא יהיה צורך בהתערבותו. באם לא יגיעו להסכמה, השר כחלון יקבע את התנאים לצורך מתן השירות לציבור בהקדם.

משרד התקשורת מאמין כי כניסתם של מפעילים נוספים תגביר את התחרות, ותגרום גם לחברות הקיימות לחזר אחרי הצרכנים, העסקיים והפרטיים כאחד, ולהציע להם אפשרויות תקשורת זולות ומשופרות.

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל: "צעד זה מצטרף לצעדים נוספים שבוצעו לאחרונה ואשר מטרתם הכוללת היא הגברת התחרות בתחום הסלולרי יחד עם הנמכת חסמי המעבר של לקוחות בין החברות השונות".

יצוין, כי עד היום הוגשו למשרד התקשורת 12 בקשות לקבלת רישיון MVNO, מתוכן 4 חברות קיבלו רישיונות: 365 טלקום, איתוראן, פרי טלקום ורמי לוי.