מומחים של אריקסון ירצו בישראל על הדור הרביעי בסלולר

הגעת המשלחת לישראל היא ביטוי לחשיבות שמייחסת החברה לשוק הישראלי, שכן היא הספקית המרכזית של שלוש חברות הסלולר הגדולות בארץ - סלקום, פרטנר ופלאפון

משלחת מקצועית של חברת אריקסון תגיע השבוע לישראל על מנת להציג בפני חברות הסלולר את נושא הדור הרביעי בסלולר (LTE). המשלחת תיפגש גם עם נציגים ממשרד התקשורת, וכן נעשה ניסיון להפגיש בכירים מהמשלחת עם שר התקשורת, משה כחלון, אך לא בטוח שפגישה כזו תצא אל הפועל. הגעת המשלחת של אריקסון לישראל היא ביטוי לחשיבות שמייחסת החברה לשוק הישראלי, שכן היא הספקית המרכזית של שלוש חברות הסלולר הגדולות בארץ - סלקום, פרטנר ופלאפון.

בשבוע שעבר דווח על הסכם של אריקסון עם פרטנר, שלפיו תשודרג הרשת שלה למהירויות של 21 ו-42 מגה ביט בשנייה, ובהמשך תקים עבורה רשת דור רביעי (LTE). המשלחת של אריקסון מורכבת בעיקר מאנשי טכנולוגיה שיעבירו סקירות טכנולוגיות, וממנהלים נוספים שידברו על המגמות העולמיות באימוץ הטכנולוגיה החדשה.

הקלות בדור השלישי

בימים אלה מקדמים משרדי האוצר והתקשורת, בשיתוף משרד הביטחון, פינוי תדרים שבהם משתמש צה"ל לטובת הקצאתם למפעילים. הקצאת התדרים תתבצע בד בבד עם פיצוי לצה"ל. בכל מקרה הקצאת התדרים לדור הרביעי תהיה יקרה מהקצאת התדרים לדור השלישי, שהיא "כמעט חינמית", בשל מכרז התדרים שפורסם בחודש שעבר. משרד האוצר מתכוון לגבות תשלום גבוה בהרבה עבור ההקצאה של תדרים חדשים, וכך לפצות את צה"ל. במכרז התדרים הנוכחי (לדור השלישי) הזוכה ישלם 10 מיליון שקל עבור רצועת תדרים בתחום ה-2.1 ג'יגה הרץ, ויקבל שורת הקלות משמעותית באגרות התדרים ובדמי הרישיון. הקלות אלה ניתנו בעת משום שהאוצר מעוניין לקדם כמה שיותר מהר את הכנסת מפעיל נוסף לשוק הסלולר. באשר לדור הרביעי, הרי שמדובר בהתפתחות טבעית של הטכנולוגיה והחברות יצטרכו לשלם בגינה.