אורי גורן ישמש כבורר בסכסוך בין עופר גלזר לאלי שאקו

‎שאקו טוען כי גלזר ביצע פעולות חד-צדדיות מאחורי גבו במסגרת חברה שייסדו השניים

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב לשעבר, השופט בדימוס אורי גורן, ישמש כבורר בתביעת פיצויים בסך 8 מיליון שקל שהוגשה נגד חברת עופר גלזר החזקות שבשליטת בעלה לשעבר של שרי אריסון, עופר גלזר - כך נודע ל"גלובס".

זאת, במסגרת סכסוך עסקי המתנהל בין גלזר ושותפו לשעבר, אלי שאקו, הבעלים של חברת סייב קומיוניקיישן, אשר הועבר לבוררות בחודשים האחרונים.

בינואר השנה הגיש גלזר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק חברת גלזר-שאקו תקשורת, שבה החזיק ב-51%. החברה, שנוסדה בפברואר 2008 על-ידי גלזר ושאקו, עסקה במתן שירותים בתחום התקשורת הנייחת והסלולרית. גלזר ביקש לפרק את החברה, לאחר שלטענתו היא לא הפיקה תקבולים כלשהם, למעט אלפי שקלים בודדים.

באפריל הגיש שאקו לבית המשפט התנגדות לפירוק החברה, בטענה כי גלזר מעוניין לפרקה כדי שיוכל להתחרות בה באמצעות חברה אחרת שיקים עם אחיו, דרור גלזר.

שאקו טוען בכתבי טענותיו כי גלזר פעל מאחורי גבו במהלך עסקי החברה "בצורה כוחנית ותמוהה", כבר עם תחיולת פעילותה. לדבריו, גלזר נפגש ללא ידיעתו עם בעלי חברת 018 ועם אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, "תוך שהוא מצהיר בפני שאקו כי 'יש דברים שאתה לא צריך לשמוע'".

"מלכודת דבש"

עופר גלזר, באמצעות עו"ד מיכאל איילון ממשרד גורניצקי ושות', טוען כי שאקו הינו "איש עסקים" שניסה לטמון לגלזר "מלכודת דבש", ניסיון אשר נכשל ונחשף. על כן עותר גלזר להשבת נזקיו וכפיית היפרדות.

עו"ד איילון מוסיף כי התביעה היחידה העומדת כעת לדיון בפני הבורר היא אך ורק התביעה מטעם גלזר כנגד שאקו על סכום של כ-250 אלף שקל, שכן החלטת הבורר קבעה במפורש כי אם שאקו לא ישלם את הוצאות הבוררות הנדרשות - יפנה הבורר לבית המשפט ולא ידון בתיק. כמו כן, הבורר הביע תמיהה על התנהלות שאקו בכל הנוגע להליך.

עו"ד איילון מדגיש כי עד כה, למרות הבטחותיו של שאקו, לא הועבר התשלום מצידו, ועל-פי המסמכים שהוגשו לבורר מטעם גלזר עולה כי פתוחים כנגדו כמספר תיקי הוצאה לפועל.

"למעשה מבקש שאקו לתבוע את גלזר בתביעה שכנגד מופרכת על סך 8 מיליון שקל, אך לא מוכן אפילו לשאת בעלות הבורר שאמור לדון בה - הייתכן?", אומר עו"ד איילון.