סגן נשיא בפייסבוק: "שינינו את היחס של אנשים לפרטיות"

אליוט שרייג בביקור בישראל: ‎‏"אם המסיבות בהרווארד היו טובות כמו בסרט על פייסבוק, החברה לא היתה מוקמת" ■ "המטרה שלנו לא לאפשר לאנשים להשיג מידע - אלא לחבר בינהם"

אחד הנושאים הטעונים ביותר סביב הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הוא הפרטיות. בשבוע שעבר הגיע לישראל אליוט שרייג, סגן נשיא פייסבוק לקשרי חוץ ולמדיניות ציבורית, שאחראי גם על תקנון הפרטיות של החברה ועל המדיניות שלה בנושא.

"פייסבוק שינתה את היחס של אנשים לפרטיות ברשת. המטרה שלנו היא לא לאפשר לאנשים להשיג מידע, אלא לחבר בין אנשים. לפני פייסבוק אנשים לא שמו פרטים שלהם באינטרנט, כמו תמונה או מספר סלולרי, בגלל נושא הפרטיות".

שרייג הגיע לישראל לצורך כנס הפרטיות של הרשות למשפט מידע וטכנולוגיה במשרד המשפטים, והשתתף גם בכנס שנערך על-ידי הגראג' גיקס ביום חמישי שעבר.

לראות את המלתחה של צוקרברג

נושא הפרטיות אצל פייסבוק עולה לא פעם לכותרות, שהרי כמעט שאין אתרים שבאופן אקטיבי הצליחו לגרום למשתמשים לסמוך עליהם ולהפקיד בידיהם תוכן אישי ואינטימי מרצונם החופשי, ולכן כל שינוי שהיא מבצעת הוא מקור לדאגה ומשפיע באופן ישיר על יותר מחצי מיליארד משתמשים.

לא פעם שינתה פייסבוק את הגדרות האבטחה שלה במטרה למנוע דליפת מידע, אך תנאי השימוש והשירות שלה עדיין מאפשרים לה לשמור את כל המידע אצלה, מבלי שניתן יהיה למחוק אותו לחלוטין, ללא עקבות.

שרייג נשאל באירוע מדוע הרשת חוסמת את ההרשמה של ילדים מתחת לגיל 13 לאתר, וענה: "הסיבה היא החוק האמריקני. אנחנו רוצים שילדים יהיו כנים עם הגיל שלהם, שכן למדנו שבטיחות הילדים היא דבר רציני. ברור לנו שילדים רבים נרשמים לפייסבוק עם תאריך לידה מפוברק, אבל אנחנו מתנחמים בכך שרבים מהם גם חברים של הוריהם באתר, וזה מספק סוג של הגנה".

בסוף השבוע, ממש בזמן ששרייג סייר בישראל, עלה לאקרנים הסרט "הרשת החברתית", המבוסס על סיפור הקמתה של פייסבוק. שרייג לא הגיע לישראל לצורך קידום הסרט, שלא בהכרח עושה יחסי ציבור טובים למארק צוקרברג, מייסד החברה והמנכ"ל שלה, אך בכל זאת התייחס לסרט: "הוא משעשע, תראו אותו, אבל אל תצפו שהוא יהיה דוקומנטרי", אמר בכנס של הגראז' גיקס.

"אני למדתי בהרווארד, והמסיבות שלהם לא היו ממש טובות. אם הן היו טובות כמו שמוצג בסרט, פייסבוק לא היתה מוקמת. כמו שמארק אמר, זה לא מעניין לעשות סרט על אנשים שיושבים מול מחשב, והתסריטאים היו צריכים למלא את הרווחים בסרט בדברים נוספים. מה שכן, אם אתם רוצים לראות את המלתחה של מארק מלפני 6 שנים - תלכו לראות את הסרט הזה".