פרשת מסמך גלנט: לבקשת המבקר - ברק מקפיא את ועדת בריק

זאת כדי למנוע כפילויות בבדיקה ■ פעולתה של ועדת בריק תוקפא לפחות עד שתסתיים בדיקת המבקר בפרשה

שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע היום (א') למבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כי קיבל את עמדת המבקר והוא מקפיא את פעילותה של ועדת בריק שמינה לבדיקת מספר היבטים בפרשת מסמך גלנט - זאת כדי למנוע כפילויות בבדיקה. פעולתה של ועדת בריק תוקפא לפחות עד שתסתיים בדיקת המבקר בפרשה.

הדברים סוכמו במהלך פגישה שנערכה היום בין השניים על-פי בקשתו של המבקר. המבקר נפגש בעניין גם עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

בנוסף הגיעו לבירור בפני המבקר גם הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי ומנהל חטיבת מערכת הביטחון במשרד המבקר. הרמטכ"ל הופיע לפגישה בשעות אחר-הצהריים, והפגישה נמשכה כשעה. הרמטכ"ל, כמו גם שר הביטחון, צפויים להיקרא לפגישות נוספות אצל מבקר המדינה עם התקדמות בדיקת הפרשה.

הפגישות נערכות לאחר שבשבוע שעבר הכריז לינדנשטראוס על פתיחת חקירה רשמית בפרשת המסמך המזויף. ההכרזה ניתנה במענה לפנייתו של שר הביטחון כי תיפתח בדיקה בנושא, ולאחר שהתנהלה בדיקה ראשונית במשרדי המבקר בשבועות מאז שהתפוצצה הפרשה.

מה שאפשר את פתיחת הבדיקה הרשמית היתה הודעת המשטרה כי יש די ראיות להעמיד לדין את סא"ל (במיל') בועז הרפז בעבירות זיוף בנסיבות מחמירות. לפני כשבועיים העבירו חוקרי היחידה הארצית לפשעים בינלאומיים את חומר החקירה לידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות.

הרפז, שנעצר לפני כחודשיים, חשוד כי זייף את המסמך שעליו התנוסס סמל משרדו של יועץ התקשורת אייל ארד. במסמך, כזכור, הוצגה תכנית אסטרטגית שמטרתה כביכול להביא לבחירתו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

בהודעתו של המבקר על הבדיקה בעניין צוין כי בעקבות המידע שנאסף ולאחר שהמשטרה העבירה את תיק החקירה לפרקליטות הוחלט לפתוח בביקורת, אשר בשלב זה תעסוק בנושאים הבאים:

א . מכלול פעילויותיו ועיסוקיו של סא"ל (מיל') הרפז במערכת הביטחון בתחומים השונים כגון: סחר ורכש, קשרי גומלין עם גורמים שונים במערכת הביטחון ומשמעויותיהם וכל נושא אחר בהקשר זה.

ב . מכלול הפעולות במערכת הביטחון הקשורות לעיסוק ב"מסמך הרפז", לרבות תהליכי בחירת הרמטכ"ל בהקשר זה, למעט הנושאים שהיו או הינם בחקירה פלילית או בתהליכים משפטיים.

ג . אפשר כי בתהליך הביקורת יעלו נושאים נוספים אליהם נרחיב במידת הצורך.

המבקר הדגיש כי חיוני שתהיה לו בלעדיות בתחומי הבדיקה שלו כדי שהבדיקה לא תופרע על-ידי בדיקות אחרות. את הביקורת מרכז אלוף (מיל') יעקב אור, מנהל החטיבה לביקורת מערכת הביטחון.