קבוצת דלק שוקלת לרכוש את רודשף; דלק נדל"ן מזנקת ב-8%

מנכ"ל דלק ל"גלובס": "אם דלק נדל"ן רוצה למכור את רודשף לפי השווי בספרים - אני מעדיף שאנחנו נקנה" ■ דלק נדל"ן: הפסקנו את העסקתו של איליק רוז'נסקי כיועץ מיוחד

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, שוקלת לרכוש את חברת רודשף הבריטית מדלק נדל"ן , חברה אחות של קבוצת דלק. כך הודיעה היום (ב') החברה בדיווח לבורסה. מנכ"ל קבוצת דלק הוא אסי ברטפלד ומנכ"ל דלק נדל"ן הוא ערן מיטל.

רודשף מפעילה תחנות שירות בכבישים מהירים באנגליה ואם העסקה תצא לפועל קבוצת דלק לא תשלם לדלק נדל"ן במזומן, אלא בדרך של קיזוז חובות של דלק נדל"ן לקבוצת דלק שלצידם משועבדות 24% ממניות החברות הזרות המחזיקות ברודשף (מדובר בחוב של כ-350 מיליון שקל).

רודשף מפעילה 29 תחנות שירות הממוקמות לצד כבישים מהירים בבריטניה, ובכללן תחנות דלק, חנויות, דוכני קפה, מסעדות ובתי מלון. דלק נדל"ן ודלק פטרוליום רכשו את רודשף ב-2007 תמורת 158 מיליון ליש"ט, כאשר חלקה של דלק נדל"ן עמד על כ-120 מיליון ליש"ט. רודשף עצמה חייבת כ-180 מיליון ליש"ט לבנקים, בשל אג"ח שהנפיקה להם. כמו כן, דלק נדל"ן נטלה על עצמה הלוואה של 150 מיליון ליש"ט ממריל לינץ' כדי לממן את הרכישה, ובשנה שעברה נטלה הלוואת בעלי עניין בהיקף של 310 מיליון שקל מקבוצת דלק, כדי לממן מחדש את אותה ההלוואה ממריל לינץ'.

התקדמות במו"מ

כבר בדו"חות הכספיים של דלק נדל"ן לרבעון השני, שפורסמו ב-31 באוגוסט, עלתה האפשרות שקבוצת דלק תרכוש את רודשף. "נבחנת האפשרות לחלופה נוספת של רכישת ההחזקות של החברה ברודשף על ידי קבוצת דלק, בקיזוז יתרת ההלוואות האמורות". ההערכה היא כי מאז נרשמה התקדמות במו"מ ולכן דלק הוציאה הבוקר דיווח מיוחד לבורסה.

אותן "הלוואות אמורות" מתייחסות גם להלוואת בעלים שהעניקה הקבוצה לדלק נדל"ן בהיקף של 353 מיליון שקל, אשר פירעונה הוארך ביולי 2009 לדצמבר 2010, לאחר שדלק נדל"ן לא הייתה יכולה לעמוד בהחזר. לדלק נדל"ן גירעון של 2.9 מיליארד שקל בהון החוזר שלה, נכון לדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה.

קבוצת דלק לא מפרטת בדיווח מהו השווי שלפיו תרכוש - אם בכלל - את רודשף, אולם בשוק מעריכים כי במידה והעסקה תצא לפועל היא תתבצע לפי השווי של רודשף בספרים (120 מיליון ליש"ט, כ-684 מיליון שקל). יש לציין כי בדו"חות האחרונים שלה פירטה דלק נדל"ן את המקורות שצפויים לשמש אותה בשנה הקרובה, שם היא ציינה כי בכוונתה למכור את רודשף ב-346 מיליון שקל עד אמצע 2011.

"אם דלק נדל"ן מתכננת למכור את רודשף לפי השווי בספרים, אני מעדיף שאנחנו נקנה כי העסקה טובה לדלק לאור האסטרטגיה שלנו להתפתח באירופה", אמר ל"גלובס" אסי ברטפלד. "זה נכס טוב ובניהול נכון והשקעות נוספות נראה פירות מרודשף".

במקביל הודיעה דלק נדל"ן באופן רשמי על סיום תפקידו של איליק רוז'נסקי בחברה. רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן שמינף את החברה והותיר אותה עם חובות עתק, שימש באופן סמלי כיועץ וכעת הגיע לסיומו גם תפקיד זה. רוז'נסקי ממתין בימים אלה להחלטת פרקליטות מיסוי וכלכלה בנוגע לפרשת הדו"חות המוטעים, בה נחשד רוז'נסקי כמי שהגיש לכאורה דו"חות כספיים ותשקיף חברה מטעים כשכיהן כמנכ"ל דלק נדל"ן. כמו כן הוא חשוד בקבלת דבר במרמה ובעבירות נוספות על חוק העונשין.