רבינוביץ': "בכלכלה כל מה שעולה יורד, גם מחירי הדירות"

רו"ח חשבון יאיר רבינוביץ', לשעבר נציב מס הכנסה: "כשהגל יירד הציבור יחשוב שזה לנצח וירוץ להיפטר מסחורה" ■ "לא בטוח שהייתי מכנה את המצב הנוכחי 'בועה'"

"נתניהו בינתיים מדבר. הוא היה שר אוצר מעולה. הוא עשה דברים שהלוואי שבתור ראש ממשלה היה לו אותה תעוזה לעשות", אומר רו"ח יאיר רבינוביץ', נציב מס הכנסה בעבר, בראיון שמפורסם במלואו במוסף הנדל"ן של "גלובס".

"אין ספק שיש פה מצב מוזר - בניגוד למגמה בכל העולם, פה יש אי של יציבות. היות ואנחנו מדינה שהמשק שלה מוטה סחר בינלאומי הרבה יותר מהמקובל במדינות אחרות, אז איפה שהוא המצב בעולם אמור להשפיע עלינו,, אומר רבינוביץ'. יחד עם זאת, אני לא בטוח שהייתי מכנה את המצב הנוכחי בנדל"ן 'בועה' - יש צורך אמיתי בדירות. זה לא המצב שהיה בארה"ב, כשהבועה נוצרה ממשכנתאות לא הגיוניות. פה הבנקים לא התפתו ולא נתנו משכנתאות לא זהירות. המאפיין הזה לא יובא מארה"ב".

"בכלכלה, כל מה שעולה יורד. בסוף. השאלה היא מה רוחב הגל, וזו החוכמה בעצם - להעריך את רוחב הגל. הציבור מתפתה להאמין שהגל תמיד יהיה למעלה, ואז כשהוא יורד, הציבור חושב שהוא גם תמיד ירד, ורץ מהר להיפטר מסחורה. מי שיודע להעריך את אורך הגל הוא מיליונר".