תנו לעוזרת חסינות!

כדי שתוכל להעיד ללא פחד נגד מעסיקה אהוד ברק, היועמ"ש צריך להבטיח לה שלא תגורש

עכשיו, לאחר שהעוזרת אותרה, נראה כי דרכה של נילי פריאל-ברק אל כתב אישום סלולה. אבל מה עם העוזרת? אני בטוח שאף אזרח ישראלי אינו מפקפק בכך שאישה במעמדה של פריאל תמשיך את חייה הנעימים והנוחים כאילו דבר לא קרה. אבל מה עם העוזרת?

סומכים על כרמלה

הדאגה לגורלה של וירג'יניה נובעת מכך שקשה לפקח כל הזמן שלא יתנכלו לה. לעיתונות יש הרי פיוז קצר מאוד. מחר יעברו לסיפורים אחרים, והעוזרת תישכח מלב - ותישאר בודדה וחסרת הגנה מול הכוחות העצומים של השלטון בכלל ושל בני משפחת ברק בפרט.

אולי, בעצם, כרמלה מנשה, הכתבת המוכשרת והאנושית של קול ישראל, אולי היא לא תשכח, אולי היא לא תניח לזה לקרות. את שומעת, כרמלה, אנחנו סומכים עלייך.

מכל מקום, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין פישל קצת בסיבוב הראשון, כאשר הוא הודיע כי כוחות האכיפה העומדים לרשות מדינת ישראל לא מצליחים למצוא את העוזרת; הוא טעה שוב כאשר השתמש בכך כהסבר לסגירת התיק נגד פריאל-ברק. עכשיו נשואות אליו העיניים כדי לראות איך ינהל את המשך הטיפול בפרשה זו. איזה כתב אישום יוגש; וגם - ואולי בעיקר - נגד מי יוגש.

ומה עם הבעל אהוד?

בשעתו הוחלט להוציא את הבעל של נילי מהסיפור בתואנה שלא ידע, לא שמע, לא היה מעורב. מהמעט שמענו בינתיים מהעוזרת מסתבר כי אהוד ברק נכח פעמים רבות בבית כשוירג'יניה היתה שם; ושהיא החליפה איתו מספיק מלים כדי להסיק שהוא אדם טוב (אבחנה מקורית מאוד. כנראה שהוא מתנהג אל עוזרות-בית יפה יותר מאשר אל קולגות בפוליטיקה - וזה נאמר בהחלט לזכותו).

האם ברק לא שאל את רעייתו מיהי העוזרת הנחמדה, והאם יש לה רישיון או משהו? את התמיהה הזאת יש ליישב בחקירה, עכשיו כשאפשר לשאול את העוזרת.

מחסום הפחד

אבל לשאול זה דבר אחד - ולקבל תשובות אמיתיות יכול להיות דבר אחר לגמרי. יש להניח כי העוזרת מפוחדת מאוד. אחר הכול, היא לא ממש רגילה להיות במרכז תשומת-לב ציבורית. היא מתבקשת להעיד נגד שר הביטחון אהוד ברק. זה בהחלט מפחיד, ולא רק עוזרות-בית.

כלומר: על היועץ המשפטי להעניק לעוזרת חסינות מפני גירוש מהארץ. בלי זה אי-אפשר להגיע באמת אל חקר האמת. אם היועץ לא יסיר מדרכה של העוזרת את מחסום הפחד - קשה יהיה להאמין שהוא נוהג בתיק זה על-פי עיקרון השוויון בפני החוק.

ברק בדרך רבין

לא, לא, הכוונה אינה לגברים בשתי המשפחות. ברק אמנם מתיימר ללכת בדרכו של יצחק רבין, אבל מי שבאמת מגשימה זאת היא אשתו נילי שהולכת בדרך לאה רבין (שהואשמה בפרשת הדולרים).