פופולריות האנדרואיד ממשיכה: גדל 14% לעומת הרבעון המקביל

מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים חכמים היא כעת השנייה בהיקף תפוצתה בקרב בעלי מכשירים מסוג זה ■ מערכת ההפעלה סימביאן של נוקיה הפופולרית ביותר בקרב הצרכנים

מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים חכמים, אנדרואיד, ממשיכה לצבור פופולריות וכעת היא השנייה בהיקף תפוצתה בקרב בעלי מכשירים מסוג זה. כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת מחקרי השוק קנאליס, המסכם את המגמות בשוק ברבעון השלישי של השנה.

מערכת ההפעלה סימביאן של נוקיה ממשיכה להיות הפופולרית ביותר בקרב הצרכנים, כש-37% מהם משתמשים בה, בעוד באנדרואיד משתמשים 17% מבעלי הטלפונים החכמים על גבי טלפונים של חברות דוגמת סמסונג, מוטורולה ו-HTC.

גוגל הותירה מאחור בדירוג את מערכות ההפעלה של RIM, אפל ומיקרוסופט, יצרנית מערכת חלונות מובייל. מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר בחודש ספטמבר שעבר כי מספר החיפושים המקוונים באמצעות טלפונים חכמים צפוי לעבור את מספר החיפושים המקוונים הנערכים על-ידי גולשים ממחשביהם האישיים, אם כי הוא מניח שתהליך זה ייקח זמן רב, למרות הגידול המואץ של שוק הטלפונים החכמים.

מערכת אנדרואיד יצאה אל השוק לפני שנתיים ונהנית משיעור צמיחה מרשים במיוחד. ברבעון האחרון גדל שיעור המשתמשים ב-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ציינו בקנאליס. אחת הסיבות לכך הוא הנתח הגדל והולך שתופסים הטלפונים החכמים הזולים יותר בשוק.

"השוק נוטה להיות מובל על-ידי מכשירים בטווח המחירים הבינוני והזול יותר. טלפונים חכמים כבר אינם מוצרים בדרגת מחיר גבוהה", אומר האנליסט פיט קנינגהאם. "מפעילות הסלולר דוחפות את הטלפונים החכמים מכיוון שאלה מספקות להם הכנסה נאה מתשלום על שימוש בשירותי אינטרנט", הוא מציין.