ארקיע בוחנת רכישת חברת התעופה הלאומית של מונטנגרו

כמו כן בוחנת ארקיע את האפשרות להשקעה בבתי מלון במדינה ■ למונטנגרו איירליינס שמונה מטוסים ■ ג'וקוביץ' לפרס: "אנשי עסקים ישראלים יתקבלו בברכה במונטנגרו"

ארקיע פתחה במגעים ראשוניים לרכישת מונטנגרו איירליינס, חברת התעופה הלאומית של מונטנגרו, ולהשקעה בבתי מלון במדינה. ראש ממשלת מונטנגרו, מילו ג'וקנוביץ', ושר התחבורה בממשלתו נפגשו במסגרת ביקורם בארץ עם הבעלים של ארקיע, אבי נקש, ועם מנכ"ל החברה, גדי טפר, כדי לבחון את האפשרות לרכישה. למונטנגרו איירליינס שמונה מטוסים.

מחברת ארקיע לא נמסרה תגובה לדברים.

עניין עסקי

קודם לפגישה עם ראשי ארקיע נפגש ג'וקנוביץ' עם נשיא המדינה, שמעון פרס. השניים דנו בהידוק הקשרים בין המדינות בשורה של תחומים כלכליים ובנושאים מדיניים אזוריים הקשורים במו"מ עם הפלסטינים וסוגיית הגרעין האיראני.

ג'וקוביץ' אמר לפרס כי "אנשי עסקים ישראלים יתקבלו בברכה במונטנגרו. בשנים הקרובות צפוי להתרחש פיתוח אינטנסיבי במדינה ונשמח שישראלים ייקחו בכך חלק". עוד אמר כי מונטנגרו משקיעה לא מעט בפיתוח כלכלי ולמרות המשבר הכלכלי הצליחה לשמר את האטרקטיביות של המדינה להשקעות זרות. "משקיעים ישראלים כבר פועלים בתחומי המלונאות והנדל"ן ובימים אלו מתקיימים מגעים להשקעות חשובות בתשתיות ובתעופה", אמר.

פרס השיב לו ואמר כי התרשם שלישראלים עניין תיירותי ועסקי גובר במונטנגרו. "יחסי הידידות ההיסטוריים בין העמים מהווים בסיס מצוין להעצמת הקשרים המדיניים והכלכליים בין ישראל למונטנגרו", אמר הנשיא וסיפר לג'וקנוביץ' כי גודל אוכלוסייתה של מונטנגרו היום זהה לגודלה של ישראל ביום הקמתה. "מה שלמדנו ב-62 שנות עצמאותנו הוא שמה שחשוב הוא לא גודלה של המדינה, אלא רמת הפיתוח שלה והרמה האנושית".

ג'וקנוביץ' הוא כלכלן בהשכלתו. בביקורו הוא מתמקד בקידום השת"פ הכלכלי עם ישראל ובעידוד השקעות ישראליות בתיירות, המהווה את עיקר הכנסות המדינה, ובתשתיות. לחברות הישראליות עניין גובר בפעילות הכלכלית במונטנגרו בתחומי הנדל"ן, התשתיות, התיירות, החקלאות והקלינטק. מונטנגרו קיבלה עצמאות בשנת 2006, והיא נמצאת במו"מ מתקדם להצטרפות לנאט"ו וב-2009 הגישה בקשת הצטרפות לאיחוד האירופי.