מודיעין מבהירה: אין כוונה לבקש מהממונה דחייה בפרוספקט הקידוח ב"שרה" ו"מירה"

ל"גלובס" נודע כי עבודות ניקוי הרעשים בתוצאות ה-3D מתקדמות היטב וחלק מהבדיקות המקצועיות אף מתקדם מהר מהצפוי ■ הקידוח מתוכנן להתבצע במועד שנקבע, במהלך המחצית השנייה של 2011 ■ איזה סוד מסתירה מודיעין? / דעה: דבי קאופמן

שותפות חיפושי וקידוחי הגז והנפט מודיעין הוציאה הבוקר (ה') הודעת הבהרה לבורסה. "בקשר עם בחינת צורך אפשרי בדחיית מועדים מסוימים בתוכניות העבודה של הרישיונות... השותפות מבקשת לעדכן כי בישיבת הוועדה הטכנית (TCM) של השותפים ברשיונות ביחד עם היועצים המקומיים והמפעיל, שנערכה ב-3 בנובמבר, סוכם כי בשלב זה לא תהיה פנייה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות בבקשה לדחיית מועדים וכי השותפים ימשיכו לבחון באופן שוטף את הצורך בדחייה במועדים ובפנייה לממונה".

נציין כי אתמול התקיימה ישיבת הוועדה המקצועית של השותפים והיועצים הבינלאומיים, המפעיל הבינלאומי, המהנדסים וכל השותפים במשרדי הכשרת הישוב - אחת השותפות הבכירות ברשיונות "שרה" ו"מירה". מועד הישיבה, אגב, נקבע לפני כחודש.

בישיבה נבחנה התקדמות תכנית העבודה והוברר מעל לכל ספק שהשותפות עומדת בכל מועדי תכנית העבודה. ל"גלובס" נודע כי עבודות ניקוי הרעשים בתוצאות ה-3D מתקדמות היטב וחלק מהבדיקות המקצועיות אף מתקדם מהר מהצפוי.

הקידוח מתוכנן להתבצע במועד שנקבע, במהלך המחצית השנייה של 2011 ואין כל שינוי במועדים שנקבעו בתכנית העבודה מול הממונה על הנפט והגז במשרד התשתיות.

יחידות ההשתתפות של מודיעין צנחו אתמול ב-16.4% במחזור חריג וגם שותפותיה לרשיונות "שרה" ו"מירה" איבדו גובה לאחר שבדו"חות הכספיים שפירסמה אתמול (ד') מודיעין כי היא שוקלת לבקש לדחות את פרסום פרוספקט הקידוח הסופי והצגת החוזה עם קבלן הקידוח.

השותפות בה מחזיקים צחי סולטן ואי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר כתבה בהערות ללוחות הזמנים המתייחסים לרשיונות "שרה" ו"מירה" בהם מחזיקה השותפות ב-19.3%, כי "לאור קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח, השותפות המוגבלת בוחנת בימים אלה את לוחות הזמנים לביצוע הפעולות המפורטות בסעיפים ו' ו-ז', ובין היתר נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברשיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בפעולות האמורות".

הרשיונות "שרה" ו"מירה" מכסים כ-310 מייל רבוע והם ממוקמים במזרח הים התיכון בקרבת רשיון "תמר", בו התגלה שדה ענק של גז טבעי בהיקף של כ-8.4 TCF ובצמוד לרשיון "דלית", שגם בו התגלה מאגר גז טבעי ע"י נובל אנרג'י ושותפותיה.