"הישראלי לא רוצה שהילדים שלו יעבדו בחקלאות"

גלובס tv יעקב נוימן, ממנהיגי מאבק החקלאים, לגלובס TV: "הישראלי חושב שהחקלאי אויב שלו" ■ על הקצאת 240 מ' ש' למכונות "חוסכות ידיים זרות": "ניסינו לאמן חצילים לקפוץ לסל - לא הצלחנו"

לאחרונה, הרחק מאור הזרקורים, נרקם לו אחד הסיפורים שכנראה ישפיע על הכיס של כל אחד ואחד מאיתנו. רק לפני שבועיים קפץ מחיר העגבנייה ל-15 שקל לק"ג ואיים להפוך את הסלט שלנו למוצר גורמה. עכשיו מאיימים החקלאים כי בשבוע הבא נגיד תודה אם בכלל יהיה לנו ממה להכין סלט.

בעקבות החלטת הממשלה לקצץ במכסת העובדים הזרים לחקלאות, החלו החקלאים להתארגן השבוע להשבתת אספקת הפירות והירקות לכל רחבי הארץ, כמחאה על מדיניות הממשלה.

"האזרח יושב בטלוויזיה בבית ורואה שהמדיניות פה כאילו נוציא את התאילנדים מהחקלאות, והוא חושב שמדברים על הזרים - כל הזרים של התחנה המרכזית והגבול במצרים. כשמדברים שישראלים יעבדו בחקלאות, אז האזרח בישראל מוחא כפיים ואומר: כן, שיעבדו הישראלים בחקלאות. הוא לא מתכוון לילדים שלו, אלא לילדים של השכן. שלו יילכו לרפואה, לעריכת דין, להיי-טק" - אומר כך יעקב נוימן, ממנהיגי מאבק החקלאים, בראיון לגלובס TV.

- אבל הממשלה מחליטה להזרים 240 מיליון שקל כדי לרכוש מכונות שיחליפו את העובדים הזרים. מה רע?

"החממה הזאת יש לה למעלה תחנה מטאורולוגית שיודעת לעשות הכול - לחמם, לצנן, לקרר, להוציא לחות, לעשות לחות, לפתוח וילונות, להוריד וילונות - אבל בסוף החציל עצמו לא יודע לקפוץ אל תוך הפלסטיק. לא הצלחנו ללמד אותו, וניסינו את כל הטכנולוגיות שהחציל, או העגבנייה, או הבצל, נעשה לו ככה, נגיד לו שמע, קיבלנו מהאוצר 240 מיליון שקל למכונות חוסכות ידיים עובדות, בוא נאמן אותך, תקפוץ. לא הצלחנו. אנחנו באמת חלשים בקטע הזה".

- מי הטוב, מי הרע ומי המכוער בסיפור הזה?

"הטוב זה החקלאי; הרע זה המדיניות של הממשלה, איך שהיא מתנהגת לחקלאים; והמכוער זה ההתנהגות של האזרח, שהוא לא מבין שבסוף הוא זה שאוכל את מה שאנחנו מייצרים, וגם האזרח כביכול חושב שהחקלאי הוא איזה אויב שלו. זה כואב לנו".

השדה של יעקב נוימן הוא שדה של 2,000 דונם חצילים. החצילים כאן נקטפים אחד-אחד, בשמש היוקדת. כמה ישראלים אתם מכירים שהיו מוכנים לקטוף אותם תמורת 6,000 ואפילו 7,000 שקל לחודש?

צפו בסרטון המצורף בגלובס TV.