ג'ורג' בוש חושף: "אולמרט ביקש שנפציץ את הכור בסוריה"

לטענת בוש, ביקש ממנו אולמרט כבר בשנת 2007 כי יפגיז את מתקני הגרעין בדמשק, אך לאחר ששקל את הנושא ובחן חלופות, השיב לראש הממשלה לשעבר כי אינו יכול להיענות לבקשתו

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש טוען בספרו שייצא בשבוע הבא לאור כי שקל מתקפה על מתקני הגרעין בדמשק שבסוריה כבר בשנת 2007, וזאת לבקשת ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט. עם זאת, טען בוש, הוא החליט לבסוף לסגת מהרעיון.

דבריו של בוש יפורסמו בספרו "נקודות החלטה" שייצא ביום שלישי הקרוב. לפי דבריו של בוש בספר, זמן קצר לאחר שקיבל דיווח על "מתקן חשוד ומוחבא במדבר המזרחי של סוריה" הוא שוחח ארוכות עם אולמרט ודן איתו בנושא.

"ג'ורג', אני מבקש ממך להפציץ את הכור", אמר אז אולמרט כפי שטוען בוש בספרו. בוש הוסיף וטען כי הוא התייעץ בנושא עם הצמרת הביטחונית במשרדו, ואף שקל לשלוח צוות מומחה להפצצות, כדי לפעול באזור. עם זאת, הוחלט לבסוף שלא לתקוף במפתיע, וזאת כדי שלא להצטייר בעולם באופן שלילי, כמדינה שתוקפת מדינה ריבונית אחרת ללא אזהרה.

לטענת בוש, אופציה נוספת שנשקלה הייתה לפשוט על הכור במפתיע, אך זו גם נפסלה מאחר שהוגדרה כמסוכנת מדי לחיי אדם. לבסוף, לאחר התייעצות עם מי שעמד אז בראש ארגון ה-CIA, מייק היידן, השיב בוש לבקשת אולמרט ואמר: "אני לא יכול להצדיק מתקפה כזו על מדינה ריבונית, אלא אם אנשי המודיעין שלי יגידו שאכן מדובר בתכנית לייצור נשק, מה שלא קורה".