מה מתכנן ג'ון וו. הנרי לליברפול?

אצטדיון חדש (גם אם המשמעות היא יצירת חוב למועדון); צמצום שכר השחקנים ("גבוה מדי, וזה לא שיש לנו קבוצה צעירה"); ושימוש נרחב בסטטיסטיקה (כולל מינוי מומחים בתחום)

ג'ון וו. הנרי, ראש קבוצת NESV האמריקנית שרכשה את ליברפול, כבר התחיל לעבוד. ביום רביעי הודיע המועדון על המינוי של דמיאן קומולי, לשעבר המנהל הספורטיבי של טוטנהאם, לתפקיד "מנהל הביצועים" של ליברפול.

קומולי הצרפתי, 38, נחשב לפריק של סטטיסטיקות. הוא מיודד עם בילי בין, הג'נרל מנג'ר של קבוצת הבייסבול של אוקלנד, ומי שבהשראתו נכתב הספר "מאניבול", ששינה לחלוטין את ה-MLB וההתייחסות של קבוצות הליגה לדרך שבה רצוי לבנות סגל. אותו בין גם היה זה שהמליץ להנרי על המינוי של קומולי.

"בארה"ב מתייחסים אלינו כאל "אנשי מאניבול" שהסטטיסטיקה יותר חשובה להם מהכל", התייחס הנרי למינוי של קומולי. "אנחנו לא חושבים שסטטיסטיקות אומרות הכל, אבל הן בהחלט כלי שווה ערך, ואם אפשר להשתמש בו, אז למה לא?".

אתמול (שישי) התבצע מינוי נוסף חדש בליברפול - כשטום וורנר, יו"ר בוסטון רד-סוקס שנמצאת בבעלות NESV, ישמש בתפקיד זהה גם בליברפול. וורנר יחליף בתפקיד את מרטין ברוטון, שסיים את משימותיו במועדון לאחר שהצליח להעביר אותו מידיהם של ג'ורג' ג'ילט וטום היקס.

המודל: ארסנל

הנרי התייחס בראיונות לתקשורת האנגלית לחזון הכלכלי ש-NESV תביא איתה לליברפול. ראשית, הוא התייחס לעובדה שבניית אצטדיון חדש או פיתוח של אנפילד, משהו שנמצא על הפרק מבחינתו, עשוי לייצר חובות לקבוצה - תסריט ממנו האוהדים חוששים בעקבות הניסיון המר עם היקס וג'ילט: "אני חושב שהאוהדים מבינים שיש הבדל בין חוב שקשור בהשקעה באצטדיון, לבין חוב שנוצר כתוצאה מרכישת מועדון", התבטא הנרי. "אני לא רואה את אוהדי ארסנל מתלוננים על כך שהקבוצה נכנסה לחוב בעקבות בניית אצטדיון האמירויות".

הנרי והיו"ר החדש וורנר התייחסו לעבודה שלהם ברד-סוקס, "שם כל דולר שהרווחנו חזר לקבוצה כהשקעה". השניים הביעו את הערכתם למודל הניהולי של ארסנל, שכזכור רשמה בעונה הקודמת רווח שיא של 56 מיליון ליש"ט.

וורנר התייחס לפוטנציאל הגלובאלי של ליברפול: "אנחנו נבדוק כיצד אפשר להגדיל את ההכנסות של המועדון, כך שנוכל להתחרות עם ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי. אחד השווקים שנתמקד בו הוא אסיה - ניסע לשם כשהעונה תיגמר. כשראיתי את כמויות האהדה שליברפול מקבלת בסינגפור לפני כמה שנים נדהמתי".

לבסוף, הודה הנרי שגובה שכר השחקנים בליברפול הכניס אותו לשוק. "במהלך בדיקת הנאותות גילינו שהשכר גבוה מאד השנה, ושהוא הולך לגדול בשנה הבאה, וזה לא שיש לנו קבוצה צעירה. זה היה מאד מאכזב ונצטרך לטפל בזה".