דני איילון: "גישת הפלסטינים תערער את יציבות האזור"

סגן שר החוץ התייחס לקיפאון במשא ומתן והטיל את האחריות על הרשות הפלסטינית ■ "אם לא ניתן להגיע להסכמה יש לשקול לעבור לשיחות על הסדר ביניים ארוך טווח"

ביקורת בישראל על הקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים: סגן שר החוץ דני איילון קורא היום להפסיק את השיחות על הסדר קבע, ולהתמקד בשלב זה רק בהסכם ביניים. "אני קורא לפלסטינים לשקול לעבור לשיחות על הסכם ביניים ארוך טווח שישרת את האינטרסים של שני העמים", אמר יילון באירוע שבת תרבות בפתח תקווה.

"כרגע לא נראה כי ניתן להגיע להסכם", הוסיף איילון. "גישת הפלסטינים של 'הסכם או הסלמה' היא גישה הרסנית, שיכולה לערער את יציבות האזור".

"התנחלות - או שלום"

בתוך כך דווחו הבוקר כלי תקשורת פלסטיניים כי "חודש האולטימטום" שהציב נשיא ארצות הברית ברק אובמה לישראל ולרשות הפלסטינית לשוב ולחדש את השיחות - צפוי להסתיים אחרי חג הקורבן, ב-16 בנובמבר. באותו היום, הודיע נביל אבו רודיינה, דובר לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, כי הנהגת הרשות צפויה להתכנס ו"לדון בעתיד השיחות".

"על ראש הממשלה נתניהו לקבל החלטות קשות - או התנחלות או שלום", אמר ביומיים האחרונים ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת. הוא הוסיף כי בשלב הנוכחי "המשא ומתן אינו רציני" והדגיש: "אנחנו בסופו של המשחק. זה הזמן לקבל החלטה".