הנאסד"ק לוקח למעלה

פותחים את השבוע עם עוצמה מול התנגדות, נראה שהעוצמה תנצח לטווח הקצר בינוני

העוצמה הנמשכת בוול סטריט, אותה הדגשתי גם בטור הקודם, פוסחת לעת עתה על ת"א- 25 שסיים שבוע של בלימה ודשדוש.

בסך הכל, המדד נמצא ברמות שיא היסטוריות, רמות שמדדי ניו יורק עוד רחוקים מהן. יתרה מכך, צריך לזכור שמדד תל אביב 25 (שלו גם משקל מכריע במדד תל אביב 100) הוא מדד מוטה מאוד, הן בגלל ששש המניות הכבדות מתוכו המהוות כ-60% ממשקלו, והן בגלל שהרכבו מתחלף די מהר בכל הקשור לסקטורים האופנתיים.

לכן, לא צריך להסתפק בשאלה האם תל אביב 25 ימשיך לעלות בהנחה שוול סטריט תמשיך (שאלה כפולה), אלא גם לשאול - היה ו-וול סטריט תמשיך לעלות ובהנחה שרוצים/צריכים להשקיע בשוק המקומי, איזה מניות יתנו את ההתאמה הגבוהה ביותר. למשל, מניות ארביטראז', מניות של חברות שפעילותן קשורה בארה"ב ובשוקי העולם וכו'. במילים אחרות, אם תל אביב 25 ימשיך להיתקע ושוקי העולם ימשיכו לעלות, תזיזו את הכסף לאן שצריך.

האם הוא ימשיך להיתקע? הכל תלוי במה שיקרה סביב נקודת התמיכה הקריטית שעלתה מ-1,257 ל-1,259. זו הנקודה שמפרידה כנראה בין דשדוש ועליה לדשדוש וירידה. כל עוד המדד מעליה, נניח המשך מגמת עליה. מתחתיה-נניח שהוא התהפך. נמשיך לעקוב.

מעל השיא האחרון

ה-S&P 500 נכנס לאזור ההתנגדות 1,217-1,227 וסגר בגבול העליון שלו, מעל השיא הקודם, 1,217 שמגדיר את הגבול התחתון. מהלך מעל 1,227 ילמד כי ה-S&P500 נכנס למצב של מגמת עליה ארוכת טווח, שמשמעותה שיא היסטורי חדש (בעתיד הרחוק כמובן..) , הפחתת סיכון לתחתית כפולה (אם מישהו עוד יזכיר את המילים האלו...) ועליה ל-1,305 בטווח הקצר.

מה שיש לנו כרגע, לתחילת השבוע, זה עוצמה מול התנגדות. נראה שהעוצמה תנצח לטווח הקצר בינוני ומעלה. אם יהיה תיקון למטה, נתייחס אליו לגופו של עניין.

כדאי לשים לב לעובדה שהנאסד"ק הכללי , החזק עדיין מה-S&P500, כבר עלה יפה מעל השיא האחרון ב-2,530 ולמעשה מלמד אותנו מה אמור לקרות ל-S&P500. מהלך של הנאסד"ק מתחת ל-2,530 יחשב סימן שלילי. גם מהלך שלו מתחת ל-2,540 יחשב סימן מדאיג. סביר שהמדד ייקח אותנו למעלה.