ליברמן: נפעל בממשלה להחרים אמנים שמחרימים את אריאל

(עדכון) - רגע לפני פתיחת היכל התרבות באריאל, האמנים משגרים מכתב נוסף: "אריאל היא התנחלות בלתי חוקית" ■ ג'ודי שלום-ניר-מוזס על חרם האמנים: "מרחמת על גרוסמן"

יממה לפני פתיחת היכל התרבות בעיר אריאל, אמנים ואנשי רוח שוב קוראים להחרים אותו בשל "הכיבוש" הישראלי בשטחים והמחזאי שמואל הספרי אף מאיים לתבוע את תיאטרון הקאמרי אם יעלה מחזה שלו בהיכל באריאל. כך דווח הבוקר (א') בגלי צה"ל.

ההצגה הראשונה בהיכל תעלה מחר בערב ואמנים כבר שיגרו את "מכתב אריאל 2", בו הם קוראים להחרים את ההיכל כפי שעשו בחודש שעבר. לפי העיתון "ידיעות אחרונות", על המכתב חתומים רשימה של אמנים כדוגמת עודד קוטלר ("החלטנו לתזכר את השקחנים ולבקש מהם להיענות לצו מצפונם"), דוד גרוסמן ("אנו קוראים לכם להעדיף את צו מצפונכם"), חנה מרון ("ההתיישבות באריאל מנוגדת לחוק הבינלאומי"), שמואל הספרי ("כחייל אתה חייב להגיע לכל מקום שהמדינה רוצה, אבל כשחקן לא") ועוד.

אנשי הרוח כתבו עוד במכתב: "במרחק קילומטרים ספורים מאריאל הפורחת והמשגשגת מתגוררים פלסטינים במחנות פליטים, בתנאי מחיה קשים מנשוא וללא זכויות אדם בסיסיות - 2 מציאויות שונות שיוצרות מדיניות אפרטהייד. חשוב שתדעו שאריאל היא התנחלות בלתי חוקית וההתיישבות בה מנוגדת לחוק הבינלאומי ולאמנת ז'נבה שמדינת ישראל חתומה עליה".

ליברמן מחרים את האמנים

התגובה למכתב לא בוששה לבוא; שרי מפלגת "ישראל ביתנו" החליטו הבוקר לפעול כל אחד במשרדו ובממשלה על מנת להפסיק מימון ישיר הניתן היום לאמנים החתומים על המכתב הקורא להחרים את היכל התרבות באריאל, אם באמצעות הפסקת מימון נסיעותיהם להופעות בחו"ל, באי הזמנתם להופיע בפני גופים ממלכתיים או בצורות אחרות.

"האמנים הללו יכולים ליהנות מחופש הביטוי אך לא מכספי משלם המיסים", אמר יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן. "מי שמכנה את ישראל מדינת אפרטהייד אינו יכול ליהנות מפירותיה. האמנים החתומים על המכתב מייצגים קבוצה קטנה, שולית וקיצונית בחברה הישראלית ואין כל סיבה לממן את ההסתה שלהם נגד המדינה. מותר לכל אחד לבקר, גם בחריפות, את מדיניות הממשלה אך אי אפשר לערער על הלגיטימיות של הממשלה והכנסת שנבחרו בצורה דמוקרטית, להפעיל לחץ על אחרים לפעול נגדן ובאותו הזמן גם לבקש את מימונה של המדינה. ההצגה חייבת להמשך אך ההסתה נגד המדינה חייבת להיפסק".

בתוך כך, ג'ודי שלום-ניר-מוזס, רעייתו של המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, ביקרה בעמוד הפייסבוק שלה את חרם האמנים.

"אני מרחמת על דויד גרוסמן שקורא לאמנים שלא להופיע באריאל", כתבה שלום-ניר-מוזס בשורת הסטטוס בעמוד הפייסבוק שלה. "נטועה בו סוג של שנאה עצמית כנראה. עם כל הכישרון שלו הוא לא הפנים שאנחנו הצד הצודק? שיהיה לנו שבוע מקסים, ולא, אל תחרימו את ספריו. רחמו עליו".