לנגוצקי תובע את רציו: הפרו הסכם סודיות - לקחו לי את "לוויתן"

דורש לקבל כל טובת הנאה שצמחה או שתצמח לרציו ממיזם הנפט - או לחילופים פיצוי כספי בשווי טובת ההנאה ■ רציו: "מדובר בדרישה הזויה ומופרכת, ניסיון ציני לתבוע כספים"

רגע לפני התוצאות הראשוניות מקידוח "לוויתן", העניינים בשותפות רציו , המחזיקה ב-15% מהזכויות ברישיון, לא רגועים. הבוקר (א') דיווחה רציו על תביעה שהוגשה כנגד השותפות לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז.

על-פי ההודעה, התובעים הם הגיאולוג יוסי לנגוצקי והחברות תמר חיפושי נפט בע"מ ול.י.א. חיפושים בע"מ. לטענת התובעים, הם מסרו בשנת 2004 לגיאולוג של רציו, איתן איזנברג, מידע עסקי שהוביל לתובנה לפיה, בין היתר, יש סיכוי טוב למצוא נפט וגז בכמות מסחרית בשטח הנמצא בים העמוק מול החוף הצפוני של ישראל.

התובעים טוענים כי המידע העסקי האמור נמסר על-ידי התובעים, תוך החתמת הנתבעים על הסכם סודיות. אולם, לטענת התובעים, בניגוד להתחייבות לשמור את המידע העסקי הנ"ל בסודיות ולא לעשות בו שימוש, הפרו הנתבעים את התחייבותם והשתמשו במידע העסקי לצורך הגשת בקשה לקבלת היתר מוקדם עם זכות קדימה לקבלת רישיונות בשם "רציו ים", בשטח "גל B".

"הסעד העיקרי הנתבע על-ידי התובעים במסגרת התביעה הינו קבלה לידם של כל טובת ההנאה (100%) או חלק ממנה, שנצמחה ותצמח לנתבעים ממיזם הנפט - או לחילופין פיצוי כספי בשווי טובת ההנאה כאמור", נמסר בהודעת רציו לבורסה.

בהודעת רציו נמסר עוד כי לאחר עיון ראשוני בתביעה התברר כי מדובר בדרישה "הזויה ומופרכת על פניה, וכי כל מה שעומד מאחוריה הוא כנראה ניסיון ציני לתבוע כספים ללא בסיס חוקי רק לאור ההערכות בדבר מאגר הגז המצוי במבנה הידוע כ'לוויתן'".

מהנהלת רציו נמסר עוד היום כי היא רואה בצער את המהלך המוזר שנקט הגיאולוג לנגוצקי, המנהל כידוע הליכים משפטיים נגד שותפיו העסקיים בעבר ב"תמר". "ללנגוצקי אין ולא היה לו כל קשר ל'רציו ים' או למבנה 'לוויתן'. מדובר כאמור בניסיון-סרק לעשות עושר בניגוד לדין על גבה של השותפות ובעלי היחידות בה", נמסר מהנהלת השותפות.

עד למועד זה טרם נקבע דיון בתיק.