יהודה בן-אסאייג ימונה למנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה

בן-אסאייג משמש כיום מנהל אגף ביטוח חיים ובריאות ויו"ר פעילויות הפיננסים בקבוצה

‎‎‏‎‎הולכת ונשלמת תמונת ההנהלה החדשה בקבוצת הביטוח והפיננסים החמישית בגודלה - מנורה מבטחים. ל"גלובס" נודע כי יהודה בן אסאייג, כיום מנהל אגף ביטוח חיים ובריאות ויו"ר פעילויות הפיננסים בקבוצה, ימונה למנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה, במקומו של יעקב רוזן שהודיע על עזיבתו באחרונה. בד בבד יוחלף גם יו"ר חברת הניהול של קרן הפנסיה הגדולה בשוק; ערן גריפל - חתנו של בעל השליטה בקבוצה, מנחם גורביץ - ימונה ליו"ר מנורה מבטחים פנסיה, המנהלת את קרן הפנסיה מבטחים החדשה, במקומו של גורביץ עצמו. גריפל ייכנס לתפקידו מיידית, ואסאייג יכנס לתפקידו בינואר.

בעת ובעונה אחת יחולו כמה שינויים באגף ביטוח חיים ובריאות בקבוצה, שיחולק לשלושה. במסגרת זו ימונה משה (מורגי) מורגנשטרן (32) לסמנכ"ל וחבר הנהלה במנורה, וינהל את אגף ביטוח החיים. מורגנשטרן עובד בחברה כשמונה שנים, ומוערך מאוד כאיש מקצוע ומנהל; משה אלקיים (47), סמנכ"ל שיווק ומכירות באגף, ימונה לחבר הנהלה והממונה על המכירות של ביטוחי החיים והבריאות בקבוצה. אלקיים עובד בחברה כעשר שנים; תחום ביטוחי הבריאות יופרד מעסקי ביטוח החיים, וינהל אותו חיים טביבי (41), שהגיע למנורה מהפניקס לפני חודשים ספורים. שלושת המנהלים החדשים בביטוח החיים, המכירות והבריאות ידווחו ישירות למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, מוטי רוזן.

‎‎נקרא לדגל

‎‎גורביץ שימש יו"ר דירקטוריון מבטחים החדשה מאז נרכשה מהמדינה בשלהי 2004. גריפל, עו"ד בן 47, מכהן בארבע השנים האחרונות כסגן יו"ר מבטחים החדשה, ומשמש חבר דירקטוריון בחברה מאז הועברה לבעלות מנורה. בעבר שימש מנכ"ל חברת אתרים, וניהל את פעילויות הנדל"ן בקבוצת מנורה, והוא משמש חבר דירקטוריון בקבוצת מנורה זה 8 שנים.

בן אסאייג (48) מכהן כמשנה למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח ומנהל אגף ביטוח חיים ובריאות. קודם לתפקיד זה - שאליו נקרא על ידי המנכ"ל הקודם, ארי קלמן לצורך 'עשיית סדר' בעקבות פרשת ההלוואות והבק-דייטינג - שימש מנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים. בן אסאייג יישאר יו"ר מנורה מבטחים פיננסים.

לפני שבועות אחדים מונה מוטי רוזן, לשעבר מנכ"ל הראל ביטוח, למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח במקומו של המנכ"ל הוותיק והדומיננטי של הקבוצה במשך שנים ארוכות, ארי קלמן, שמונה ליו"ר מנורה מבטחים ביטוח ומנכ"ל מנורה מבטחים החזקות.

במבטחים החדשה מנוהלים נכסי פנסיה בכ-32 מיליארד שקל - נתח שוק של כ-38% משוק קרנות הפנסיה החדשות (קרנות מקיפות וקרנות חדשות). כמו כן, בן אסאייג יהיה אחראי מעתה באופן בלעדי גם על קופות הגמל של הקבוצה - שבהן מנוהלים נכסים בכ-12.4 מיליארד שקל. ‏‎‎‏

‎‎ארוכה הדרך לסינרגיה ‏

‎‎לאחר תקופה ארוכה של חוסר שקט והתמקדות בניהול משבר פרשת ההלוואות, שהתבטאה גם בקיפאון ובאובדן מיקוד בפעילויות ביטוח החיים, מנורה מבטחים מסיימת את הרכבת פאזל ההנהלה שתוביל אותה הלאה.

כשלושה חודשים לאחר שהסתיימה פרשת ההלוואות בקנסות גבוהים אמנם, אך בהסרת חששות לגבי עתידו של ארי קלמן בחברה, וכשלושה שבועות לאחר כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש מוטי רוזן, השניים ממנים מנהל פנימי לתפקיד החשוב של מנכ"ל מבטחים החדשה, משנים את מבנה אגף ביטוח החיים והבריאות וממנים לו הנהלה חדשה.

מבחינת בן אסאייג מדובר באשרור נוסף למעמדו הבכיר מאוד בקבוצה, כשהוא מקבל לידיו את הנכס המבטיח ביותר שלה: מבטחים החדשה. הוא מקבל לידיו קרן טובה שנוהלה היטב על ידי קודמו, ויהיה אחראי תחת רוזן ויחד עם מורגנשטרן ואלקיים על יצירת הסינרגיה החשובה בין הקרן לבין פעילויות הביטוח בקבוצה - סינרגיה שעדיין רחוקה מאוד מבחינת הקבוצה.

‎‎הדור הבא

‎‎בכל אופן, המינויים החשובים החדשים במנורה מצביעים על כך שהדומיננטיות של קלמן לא נפגעה ושלא יהיו, לפחות בתקופה הקרובה, תהפוכות דרמטיות בקבוצה. מינויו של גריפל, החתן של גורביץ, בא לצד מינויו של קלמן ליו"ר והמשך ביסוסה של החברה כחברה משפחתית. גורביץ זז הצידה (נשאר יו"ר הקבוצה) ומעביר את המושכות לדור הבא במשפחה.

בד בבד, יהודה בן אסאייג, משה מורגנשטרן - המרוויח הגדול מהמהלך - ומשה אלקיים הם מנהלים ותיקים בחברה שקודמו כבר בעבר על ידי קלמן, שמעריך אותם מאוד וסימן אותם לתפקידים בכירים בקבוצה. כך במיוחד לגבי מורגנשטרן, שלמרות גילו הצעיר כבר הוביל שורה של תהליכים מרכזיים בחברה וזכה למעמד בכיר, שכעת בא לידי הכרה גם מחוץ למנורה.

עם המינויים של קלמן, המבנה החדש באגף ביטוח חיים ובריאות כולל את מוטי רוזן, שינהל ללא מתווכים גם את המכירות בביטוח החיים ואת תחום הבריאות. צורת ניהול זו מאפיינת את רוזן שלא נוהג לעבוד מול מטה צר, אלא צולל לעומק החברה.

לצד השינויים הללו לא צפויים שינויים משמעותיים בפעילויות הביטוח הכללי בחברה, שאותן מנהל מנחם הרפז, ובניהול ההשקעות המנוהלות על ידי יוני טל. הרפז וטל הם מנהלים ותיקים בתפקידם, הזוכים לאמון רב מקלמן ומגורביץ. ‏‎‎‏