משרד התקשורת: בזק תמכור 1,000 דקות ב-89 שקל בחודש

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, דחה את הסתייגותו של סמנכ"ל הכלכלה במשרד, אסף כהן, שביקש להכניס שינויים בסל התעריפים החדש של בזק

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, החליט לאשר לבזק את סל התעריפים החדש שביקשה, ובכך דחה את הסתייגותו של סמנכ"ל הכלכלה במשרד, אסף כהן, שביקש להכניס בו שינויים.

מדובר בחבילה חדשה, שבה בזק תציע 1,000 דקות תמורת 89 שקל. בזק תקבל את האישור לאחר ששרי התקשורת והאוצר יחתמו עליו.

בהסתייגויות של אגף הכלכלה במשרד התקשורת דובר על הצורך לקבוע זיקה בין דמי השימוש שמשלמים הלקוחות לבין התקנות. כלומר, אם דמי השימוש הם 50 שקל בחודש - אזי יש להפריד בין דמי השימוש לבין הסל עצמו.

בסך-הכול ההצעה של בזק לא היתה נפגעת, כי המשתמש היה משלם את אותו המחיר, אבל מבחינת הדרך הנכונה לשווק את הקו, היתה לכהן עמדה שכל עוד מבנה התעריפים של בזק הוא כזה שמפריד בין דמי השימוש הקבועים למחיר הדקה - יש להקפיד ולשמור עליו.

כאמור, עמדה זו נדחתה, והוחלט כי בזק תוכל לשווק את הסל ללא הפרדה כלשהי, כך שמבחינה שיווקית היא תציע 1,000 דקות תמורת 89 שקל, בלי אבחנה מהו התשלום הקבוע ומהו התשלום בעבור הסל.

התוספת שהמשרד הסכים לצרף לבקשתו של כהן היתה שוועדת חייק, שאמורה לדון בקביעת תעריפי בזק בימים אלה, תהיה מוסמכת להחליט ולהתערב בסל שאושר לבזק.