כיסאות מוזיקליים במנורה

המינויים החשובים החדשים במנורה מצביעים על כך שהדומיננטיות של קלמן לא נפגעה

לאחר תקופה ארוכה של חוסר שקט והתמקדות בניהול משבר פרשת ההלוואות, שהתבטאה גם בקיפאון ובאובדן מיקוד בפעילויות ביטוח החיים, מנורה מבטחים מסיימת את הרכבת פאזל ההנהלה שתוביל אותה הלאה.

כשלושה חודשים לאחר שהסתיימה פרשת ההלוואות בקנסות גבוהים אמנם, אך בהסרת חששות לגבי עתידו של ארי קלמן בחברה, וכשלושה שבועות לאחר כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש מוטי רוזן, השניים ממנים מנהל פנימי לתפקיד החשוב של מנכ"ל מבטחים החדשה, משנים את מבנה אגף ביטוח החיים והבריאות וממנים לו הנהלה חדשה.

מבחינת בן אסאייג מדובר באשרור נוסף למעמדו הבכיר מאוד בקבוצה, כשהוא מקבל לידיו את הנכס המבטיח ביותר שלה: מבטחים החדשה.

הוא מקבל לידיו קרן טובה שנוהלה היטב על ידי קודמו, ויהיה אחראי תחת רוזן ויחד עם מורגנשטרן ואלקיים על יצירת הסינרגיה החשובה בין הקרן לבין פעילויות הביטוח בקבוצה - סינרגיה שעדיין רחוקה מאוד מבחינת הקבוצה.

הדור הבא

בכל אופן, המינויים החשובים החדשים במנורה מצביעים על כך שהדומיננטיות של קלמן לא נפגעה ושלא יהיו, לפחות בתקופה הקרובה, תהפוכות דרמטיות בקבוצה. מינויו של גריפל, החתן של גורביץ, בא לצד מינויו של קלמן ליו"ר והמשך ביסוסה של החברה כחברה משפחתית. גורביץ זז הצידה (נשאר יו"ר הקבוצה) ומעביר את המושכות לדור הבא במשפחה.

בד בבד, יהודה בן אסאייג, משה מורגנשטרן - המרוויח הגדול מהמהלך - ומשה אלקיים הם מנהלים ותיקים בחברה שקודמו כבר בעבר על ידי קלמן, שמעריך אותם מאוד וסימן אותם לתפקידים בכירים בקבוצה. כך במיוחד לגבי מורגנשטרן, שלמרות גילו הצעיר כבר הוביל שורה של תהליכים מרכזיים בחברה וזכה למעמד בכיר, שכעת בא לידי הכרה גם מחוץ למנורה.

ייתכנו שינויים נוספים

עם המינויים של קלמן, המבנה החדש באגף ביטוח חיים ובריאות כולל את מוטי רוזן, שינהל ללא מתווכים גם את המכירות בביטוח החיים ואת תחום הבריאות. צורת ניהול זו מאפיינת את רוזן שלא נוהג לעבוד מול מטה צר, אלא צולל לעומק החברה.

לצד השינויים הללו לא צפויים שינויים משמעותיים בפעילויות הביטוח הכללי בחברה, שאותן מנהל מנחם הרפז, ובניהול ההשקעות המנוהלות על ידי יוני טל. הרפז וטל הם מנהלים ותיקים בתפקידם, הזוכים לאמון רב מקלמן ומגורביץ. לגבי מנורה מבטחים פיננסיים, שאותה מנהל כיום רונן אביגדור, ייתכן ויהיו שינויים בעתיד בכפוף לחקירת רשות ני"ע.