ק' כמו קיה: איך ייראה הדור החדש של הספורטאג'?

צפו בתמונות - פרויקט המכוניות המלא ממגזין MANTALK ■ כל הדגמים החדשים באות ק'

קדילאק

SRX

בכל הנוגע ליעדים שיווקיים ותמחור, הדור השני של ה-SRX משתחל לנישת הקומפקט-שטח-פרימיום אליה שייכים אאודי Q5 ושות'. בפועל עם אורך של 4.83 מ' ורוחב של 1.91 מ', הוא גדול פיזית כמעט כמו פולקסווגן טוארג.

קדילאק srx
 קדילאק srx

מה חדש?

שלדה חדשה עם מתלים מתוחכמים, איכויות ייצור מוקפדות ומנוע 3 ליטר עם נתונים אירופאים - הספק של 265 כ"ס. אם מוסיפים לחבילה תא נוסעים מפואר ומאובזר נוסח USA מקבלים חבילה מאד מעניינת - וזה עוד לפני העיצוב יוצא-הדופן שפונה אל הנקודה הרכה של לא מעט חובבי "אסקלייד" ושות' בארץ.

מתי וכמה?

בשבועות הקרובים יתחילו לעלות על הכביש האקזמפלרים הראשונים של דגם ה-SRX החדש. המחיר היחסי נראה סביר: 380 אלף שקל לדגם V6, ברמת אבזור והספק, שעבורה יידרשו חובבי הגרמניות/יפניות לשלם עוד כמה עשרות אלפי שקלים.

עוד בקנה:

הקדילאק CTS קופה יוצאת-הדופן, עם השמשה הקדמית הנטויה בחדות והזנב שנראה כאילו לקוח מסט של סרט הוליוודי עתידני, מתוכננת גם היא להגיע ארצה ולעבות את נוכחות המותג. למכונית יש מנוע V6 בנפח 3 ליטר עם 260 או 304 כ"ס ואופציה לדגם ה-V עם מנוע מפלצתי בהספק 556 כ"ס, שמזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות. יעד המחיר, אם וכאשר, יהיה בסביבות זה של ב.מ.וו 330 קופה.

קיה

ספורטאג'

הדור החדש של הספורטאג', כמו קודמו, הוא גרסת "הנדסת מותג" של היונדאי IX35 המצליח. לגרסה של קיה יש מראה יותר היי-טקי ומושחז, ללא העגלגלות והקימורים של האח לבית יונדאי.

קיה ספורטאג'
 קיה ספורטאג'

מה חדש?

פלטפורמה חדשה, תא נוסעים משופר ומרווח יותר ומנועים מתקדמים. לפחות בשלב הראשון נמצאים על הפרק 2 ליטר בנזין עם 163 כ"ס ו-2 ליטר דיזל עם 136 כ"ס, שניהם עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. מנוע 1.6 ליטר עם הזרקה ישירה ו-140 כ"ס עשוי להופיע מאוחר יותר. יכולות השטח יהיו אולי מעט טובות מאלה של ה-IX35 אבל לא בהרבה.

מתי וכמה?

בקרוב, ובמחירים שיהיו דומים ואולי מעט נמוכים מאלה של האח לבית יונדאי. אפשר לשכוח ממחירי החיסול בהם נמכר הספורטאג' V6 היוצא.

SOUL

מכונית "סגנון חיים" קלאסית, שמציעה שימושיות של מיניוואן עירוני עם עיצוב תוסס ויוצא-דופן ומחירים של משפחתית. מבחן רציני לחוזקו של המותג בישראל.

קיה סול
 קיה סול

מה חדש?

תא נוסעים עם הרבה תחושה של מרחב למרות בסיס גלגלים באורך 2.55 מ' בלבד ואורך כולל של 4.1 מ'. עמדת פיקוד צעירה ומקורית; שפע של אפשרויות לארגון החלל הפנימי ולשינוע מטענים אישיים. תיבה אוטומטית מוצעת כרגע באירופה בדגם הדיזל בלבד, אולם גרסת בנזין אוטומטית לישראל, נמצאת בתכנון.

קיה סול קיה soul
 קיה סול קיה soul

מתי וכמה?

במחצית הראשונה של 2011, ובמחיר שינוע סביב זה של המשפחתיות מבית קיה, כנראה כ-120 עד 130 אלף שקלים (מחיר משוער).

קיה סול
 קיה סול

עוד בקנה:

בקיה מחכים להגעת ה"אופטימה" החדשה, שתציב את קיה ב-2011 בפלח השאפתני של "מכוניות המנהלים" הגדולות. מדובר בגרסה תאומה לסונטה החדשה, עם אורך מרשים של 4.85 מ', בסיס גלגלים באורך 2.8 מ' ועיצוב בעל נוכחות מבית היוצר של פיטר שרייר, אקס-פורשה. המנועים בשלב הראשון הם בנזין 2 ליטר בהספק 168 כ"ס ו-2.4 ליטר בהספק 178 כ"ס, שניהם עם תיבה אוטומטית. האם הציבור בארץ בשל למכונית ייצוגית של קיה ב-200 אלף שקלים?