נשיא לה"ב לנסרדישי: הדבקת תווית של מעלימי מס למגזר שלם

יהודה טלמון שלח מכתב מחאה למנהל רשות המסים בעקבות דבריו שהתפרסמו אתמול ב"גלובס", לפיהם עצמאים ובעלי עסקים קטנים הם האחראים העיקריים להעלמות המס בישראל

‎‎נשיא לה"ב, ארגון העצמאים והעסקים הקטנים, יהודה טלמון, שלח היום (ב') מכתב מחאה חריף למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בעקבות דבריו שהתפרסמו אתמול (א') ב"גלובס", לפיהם עצמאים ובעלי עסקים קטנים הם האחראים העיקריים להעלמות המס בישראל, המגיעות לכ-20 מיליארד שקל בשנה.

טלמון קרא לנסרדישי להסביר את דבריו, שנאמרו בדיון בוועדת הכספים, או להתנצל.

‏לדברי טלמון, "הלם (ובמידה גם אלם) אחז בי כשקראתי את הדברים... הטלת דופי במגזר שלם, עצמאיים ובעלי העסקים הקטנים, כשאמרת שמגזר זה הוא מעלים המסים העיקרי".

טלמון הוסיף כי "דומה היה הדבר לו הייתי מייחס לכלל עובדי רשות המסים לקיחת שוחד ושלמונים, בהסתמך על כתבי האישום שהוגשו, לצערי, נגד מספר לא מבוטל של בכירים ברשות המסים".

‏טלמון ציין כי הוא אינו מתעלם מהבעיה של העלמות מס, "אותה יש למגר ובה יש להילחם עד חורמה, אולם מכאן ועד לשים תווית על מגזר שלם של אזרחים הגונים, משלם מס אמת - רחוקה הדרך".

‏במילים חריפות כתב טלמון כי "איני יכול להעלות על דעתי כי לו עובד ציבור מדרג כה גבוה כשלך היה מעז להתבטא בצורה גורפת שכזו כלפי מגזרים מסוימים, יש להניח כי לא היה ממשיך לשבת על כסאו עוד תקופה ארוכה".

עם זאת, טלמון סיים את מכתבו בנימה פייסנית באומרו כי מהיכרות עם נסרדישי, הרי שמדובר באחד ממשרתי הציבור היותר מוכשרים, המקצועיים והקשובים. "מגזר שלם, אותו אני גאה לייצג, מצפה למוצא פיך, בין אם בדברי הסבר ובין אם בהבעת התנצלות, שאני סמוך ובטוח, בהכירי אותך, לא תאחר לבוא", סיכם.