השר כחלון הבטיח: לא אפגע בחברת חדשות ערוץ 2

שר התקשורת, שערך היום ביקור בחברת החדשות של ערוץ 2, הבטיח לאנשי החברה כי יעשה כל שביכולתו כדי למנוע פגיעה בחברה במסגרת הרפורמה הצפויה בטלוויזיה המסחרית

שר התקשורת משה כחלון ערך היום (ב') ביקור בחברת החדשות של ערוץ 2. ל"גלובס" נודע כי בביקורו הבטיח כחלון כי אין בכוונתו לפגוע בחברה וכי יעשה כל שביכולתו כדי למנוע פגיעה שכזו במסגרת הרפורמה הצפויה בטלוויזיה המסחרית.

ל"גלובס" נודע כי בכירי חברת החדשות שהשתתפו בפגישה הבהירו לשר כי הרפורמה החדשה, במתכונתה הנוכחית, תוביל לסגירת חברת החדשות.

כחלון הגיע לפגישה עם היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד נגה רובינשטיין, אשר חלוקה עמו בתפיסתה באשר לאופן בו יש לנהוג באשר לסוגיית חברות החדשות של זכייניות הטלוויזיה המסחרית.

בפגישה נכחו בין היתר מנכ"ל חברת החדשות של 2, אבי וייס, סגנו חיליק שריר ובכירים בחברה ובהם מגישי המהדורה המרכזית, יונית לוי ודני קושמרו, ועיתונאים כמו רינה מצליח ואמנון אברמוביץ.

בחדשות ערוץ 2 ביקשו את השר לשקול מחדש את הסעיף שכבר אושר, לסגור את האפיקים 22 ו-10 בעת מעבר השוק לרישיונות. סעיף זה הוא שהעמיד בסימן שאלה את עתידן של חברות החדשות, התלויות למעשה במספרי האפיקים.

בכל אופן, אמרו אנשי חברת החדשות, כי גם מספר האפיק יבוטל - הדבר הנכון לעשות, יהיה להשאיר את חברת חדשות ערוץ 2 בבעלות משותפת של הזכייניות רשת וקשת, שהן חברות-האם של החברה. לדברי הנוכחים, זה יהיה הפתרון היחיד שלא יביא לפירוק החברה במתכונת הקיימת.

בלשכת השר ובחדשות ערוץ 2 סירבו להתייחס לידיעה.