ניתוח פנימי ב-HOT: מיזם חברת החשמל - נזק בלתי הפיך

HOT עשויה לפנות לבג"ץ כדי לבלום המהלך להכנסת חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת

כניסת חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת תגרום לנזק בלתי הפיך לחברת HOT - כך עולה מניתוח כלכלי שהכינה HOT.

לדברי גורמים המקורבים לנושא, החברה ערכה ניתוח כלכלי עצמאי, שנסמך על בסיס הערכות כלכליות, שפורסמו על ידי חברת החשמל עצמה ועל ידי מקורות נוספים. לפי הערכות אלה, התמונה המצטיירת מבחינת HOT היא מאוד עגומה. ככל הנראה זו אחת הסיבות העיקריות שהניעו את HOT לשלוח בשבוע שעבר מכתב למשרד התקשורת, ואשר פורסם ב"גלובס", שבו היא יותר מאשר רומזת על כוונתה לפנות לבג"ץ אם המשרד לא יעצור את המיזם של חברת החשמל ולא יאפשר עריכת שימוע מסודר שבו ייבחנו השלכות המהלך.

היום (ב') מקיים שר התקשורת, משה כחלון, דיון רחב במשרד בעניין סוג הרישיון וההקלות שתקבל חברת החשמל. בדיון אמורות לעלות כל הבעיות והסוגיות לעניין הרישיון.

HOT חוששת מהמיזם ורואה בכך איום מאד רציני על איתנותה. סיבים אופטיים שמגיעים ללקוחות לבתים בכל הארץ, כפי שצפויה חברת החשמל להציע, מאפשרים למתחרותיה להציע שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט ולא רק שירותי טלפוניה ואינטרנט. דבר זה מהווה איום כבד על מקור ההכנסות המרכזי שלה - הטלוויזיה.

פרטנר, למשל, לא הצליחה עם פרויקט התוכן הטלוויזיוני שלה - אורנג' טיים, בגלל מגבלות טכנולוגיות שלא אפשרו העברת וידאו באיכות טובה במהירות הממוצעת בארץ. כניסתה של חברת החשמל משנה זאת מקצה לקצה, ומאפשרת לה ולמתחרים נוספים להציע שירותים שמתחרים ב-HOT ובבזק.