צ'לסי במו"מ מתקדם לעזוב את סטמפורד ברידג'

"הגרדיאן": ראשי האלופה האנגלית מנהלים שיחות לרכישת השטח של מרכז הבילויים Earls Court שצפוי להיהרס בקרוב, לטובת הקמת אצטדיון שיאכלס 60 אלף איש

גם בצ'לסי מתכוונים לוותר על מסורת בת 105 השנים של סטמפורד ברידג', לטובת מעבר לאצטדיון גדול וחדיש יותר במערב לונדון. "הגרדיאן" מפרסם הבוקר (ג') כי אלופת אנגליה מנהלת שיחות מתקדמות בחודשים האחרונים לגבי בניית אצטדיון של 60 אלף מקומות על השטח עליו נמצא מרכז הבילויים Earls Court Exhibition Centre, שמיועד להריסה. המקום נמצא גם הוא ברובע צ'לסי, פחות מקילומטר מהאצטדיון בו משחקת האלופה האנגלית כיום.

לפי "הגרדיאן", בשל כמויות השטחים ההולכות ואוזלות בלונדון, מנסה כעת רומן אברמוביץ' למצות בכל הכוח את הניסיונות למציאת שטח לבניית אצטדיון חדש. האופציה של בניית אצטדיון ב-Earls Court לא תהיה פשוטה, מאחר שאחת התוכניות העיקריות מדברת על אפשרות להקמת מתחם בן 8,000 דירות במקום.

זו לא הפעם הראשונה שצ'לסי מנסה לשים יד על השטח: לפני ארבע שנים התנהלו שיחות דומות לגבי אותו מתחם, שהסתיימו בלא כלום.

הרצון של צ'לסי לעבור לאצטדיון גדול יותר נובע מהעובדה שהיא מתקשה להגדיל את הכנסותיה מימי משחק בגלל התכולה המצומצמת של סטמפורד ברידג' שיכול לאכלס 41 אלף צופים בלבד - הרבה פחות מהאצטדיונים של יריבותיה הגדולות, מנצ'סטר יונייטד (76 אלף מקומות באולד טראפורד) וארסנל (60 אלף מקומות באמירייטס).

בכל מקרה, המעבר לא מתוכנן לפני 2015, מאחר ש-Earls Court מתוכנן לארח את תחרויות הכדורעף במשחקי לונדון 2012.

צ'לסי, למרות ההישגים בשנים האחרונות והגדלת בסיס האוהדים, מחזיקה כיום את האצטדיון השמיני בגודלו בלבד בפרמיירליג. בקרוב היא גם תהפוך לקבוצה עם האצטדיון השלישי בגודלו בלבד בלונדון, אחרי שווסטהאם וטוטנהאם הגישו מועמדות לאכלס אחרי משחקי לונדון 2012 את האצטדיון האולימפי שיכיל 80 אלף מקומות.