משרד' התחבורה: תומכים בהצבת מצלמות המהירות החדשות

משרד התחבורה והמשרד לבטחון הפנים הסכימו לפעול במשותף מול האוצר להקצאת מימון נפרד לתפעול המצלמות, שלא יבוא על חשבון תקציב משטרת התנועה ■ העלות: 65 מיליון שקל

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ החליטו אמש לפעול במשותף לקידום פרויקט מצלמות האכיפה האלקטרוניות "א3", ולפתוח בחזית אחידה מול משרד האוצר בנושא. שני השרים הודיעו כי התקציב להפעלת המצלמות לא יילקח מהתקציב המיועד למימון משטרת התנועה - תקציב המועבר מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, העומד כיום על 65 מיליון שקל.

השר כץ אמר כי "אסור שהפעלת המצלמות תהיה על חשבון תקציב האכיפה שהוא הכלי היעיל ביותר כיום להרתעת עבריני התנועה ולצמצום תאונות הדרכים". לדבריו קיצוץ בתקציב משטרת התנועה הינו "הפקרת חיי אדם".

השר אהרונביץ אמר כי "אין ספק שקיצוץ במשטרת התנועה יהווה מכת מוות לאכיפה בישראל. האוצר צריך להבין שחלק מקורבנות הכבישים יהיו על אחריותו". בפגישה סוכם כי פריסת המצלמות תהיה אך ורק על פי מוקדי סיכון ובכבישים אדומים ולא בכבישים מהירים, שיכולים רק להעשיר את קופת המדינה.

יצוין כי מפת הפרישה בפועל מצביעה על כך, שחלק נכבד מהמצלמות עדיין יפרשו בכבישים בטוחים ומהירים יחסית כמו כביש פר-סבא חדרה וכביש החוף עד חיפה.

השרים הדגישו כי בכל מקרה התקציב למימון תפעול המצלמות, העומד על 25 מיליון שקל, לא ימומן מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "נפעל בשנה הבאה להחזיר את התקציב רשות הלאומית המיועד למשטרת התנועה, ליותר 100 מיליון שקל", הוסיפו.