תגובות לגזר דין הנגבי: "הפסדנו איש ציבור ממדרגה ראשונה"

שר האוצר יובל שטייניץ: "אני מקווה שהנגבי ישוב במהרה לתרום למדינה בתפקידים בכירים" ■ יו"ר קדימה ציפי לבני: "אין מדובר בסוף פסוק מבחינת פעילותו הפוליטית של הנגבי"

"בית המשפט אמר את דברו, ויש לכבד את הכרעתו" - כך אמרה היום (ג') יו"ר קדימה, ח"כ ציפי לבני, בעקבות החלטת בית המשפט להטיל קלון על ח"כ צחי הנגבי בעקבות הרשעתו בפרשת המינויים הפוליטיים. עם זאת, לבני אמרה כי "אין מדובר כאן בסוף פסוק מבחינת פעילותו הפוליטית של צחי הנגבי".

לבני הסבירה כי "צחי קיבל על עצמו את האחריות למעשיו וביטא בהתנהגותו במהלך המשפט נורמות נכונות של התנהלות אישי ציבור בהליכים משפטיים, ויש לזקוף זאת לזכותו. אני מאמינה כי עם תום המגבלות בשל הקלון צחי ימשיך איתנו בתרומתו רבת השנים ויתרום מכישוריו ומיכולותיו למען מדינת ישראל".

החלטת בית המשפט בעניינו של הנגבי גררה לא מעט תגובות במערכת הפוליטית. שר האוצר, יובל שטייניץ, הביע תקווה כי הנגבי ישוב לכהן בתפקידים בכירים בעתיד. "בהכירי את פועלו ואת כישוריו של ח"כ הנגבי, אני מקווה שהוא ישוב במהרה לתרום, בתפקידים בכירים, למדינת ישראל. הצטערתי לשמוע על ההחלטה", אמר.

בסיעתו של הנגבי הביעו צער על ההחלטה. ח"כ זאב בוים אמר כי הצטער לשמוע על ההחלטה, ש"מרחיקה איש ציבור מוערך מהזירה הפוליטית. צחי, חבר אישי ושותף לדרך, ללא ספק ישכיל להתאושש מהמכה הלא מוצדקת ויחזור במהרה על העשייה למען ישראל".

"איש ציבור ממדרגה ראשונה"

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אמרה כי "אזרחי המדינה הפסידו איש ציבור ממדרגה ראשונה - אוהב ישראל. אני מאחלת לעם ישראל שצחי הנגבי יחזור במהרה ובגדול אל כנסת ישראל, על מנת להמשיך ולתרום כפי שנהג עד היום הזה".

לדברי ח"כ עתניאל שנלר, "הנגבי הוא אחד מעמודי התווך של המנהיגות הישראלית, והוצאתו ממעגל העשייה - ולו לתקופה קצובה - תפגע לא רק בו, אלא אף בחוסנה וביכולת עמידתה של מדינת ישראל בפני אתגריה הביטחוניים הגדולים".

שנלר הוסיף כי "לצד כיבוד גזר הדין ולטובת מדינת ישראל, נייחל שנראה את ח"כ הנגבי, ככל שהחוק יאפשר, כאחד האוחזים בהגה המדינה. באשר יפנה מעתה אני מאחל לו הצלחה ומייחל לראותו מעורב בפעילות למען הציבור, גם אם מחוץ לבית הנבחרים".

אומ"ץ: "תמרור עצור"

מנגד, בתנועת אומ"ץ דווקא בירכו על ההחלטה. "אומ"ץ סבורה כי החלטה זו מסמלת תמרור עצור לגבי אישים פוליטיים הסבורים כי ניתן לבעוט בשלטון החוק, במפלגתם או במדינה לצורך קידומם הפוליטי", נכתב בהודעת התנועה.

"עם זאת, אומ"ץ מביעה הסתייגות מדבריהם של אישים פוליטיים שטענו כי פסק הדין מהווה פגיעה במערכת הפוליטית, בשל כישוריו המיוחדים של הנגבי ותרומתו לחיים הפוליטיים והממלכתיים. לדעת אומ"ץ, חייב לחול כאן הכלל ייקוב הדין את ההר, גם אם ההר הוא ממלכתי או ציבורי", הוסיפו בתנועה.

ח"כ כרמל שאמה הביע היום ביטחון כי להכרעה בעניין הנגבי לא תהיה השלכה מכרעת וישירה לגבי איוש יו"ר ועדת הכלכלה. "הסיכום עם קדימה קשיח ובלתי ניתן לפתיחה חד-צדדית עד תום שני שליש קדנציה. לראש הממשלה, לקואליציה ולליכוד חשיבות ראשונה במעלה בניהול ועדת הכלכלה. בעוד ועדת חוב מתעלה מעל שיקולי אופוזיציה קואליציה, בוועדת הכלכלה גלום פוטנציאל לקרקס אופוזיציוני לעומתי".