שלמה מעוז: "ישראל היא מעצמה כלכלית ומצבנו טוב מאי-פעם"

טנא: "נאמנויות יוצרות מקלט מס חוקי וברור. כדאי כשיש צד זר, תושב חו"ל" ■ "ניתן לפנות לרשות המיסים כשישנו חשבון בבנק זר שאינו מדווח, ולהגיע להסדר בסכומי מס נמוכים יחסית"

"ישראל היא מעצמה כלכלית ואנחנו נמצאים במצב הטוב ביותר שהיינו בו אי פעם. יש לנו כלכלה מפותחת וחזקה יותר ממה שהציבור מרגיש ורואה", כך אמר היום שלמה מעוז, חבר דירקטוריון דיסקונט חיתום והנפקות בועידת פיתוח ומינוף עסקי בינלאומי שקיים משרד אלתר ושות' עורכי דין.

לדבריו, עברנו את המשבר החמור ביותר בעולם והריבית היום היא הריבית הנמוכה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה והשקל מעולם לא היה חזק יותר. ברוב העולם הריבית נמוכה מאוד על מנת לעודד את הפעילות הכלכלית בעולם. בנוסף, אנו רואים שישנה עלייה חדה בסחר העולמי, בעקבות תוכנית האצה שנקטו מדינות רבות בעולם, גם מדינות שנמצאות במצב טוב.

עוד הוסיף מעוז כי "אחת הבעיות הקשות של ישראל היא בעיה של עשירים. ישראל נמצאת משנת 2003 בעודף בחשבון השוטף שלה. משנת 1985 ישראל עברה מהפכה שבאה לידי ביטוי בהשקעה בטכנולוגיה צבאית, בקבלה של עולים מרוסיה בעלי ידע וטכנולוגיה, במענקים שניתנו למחקר ופיתוח ובפתיחת מכללות. כל אלה, הביאו לכך שהממשלה הפחיתה את הגירעון ולכן הריביות במשק מאוד נמוכות, ועל כן לציבור קיימת נגישות לשוק ההון".

לדברי עו"ד (רו"ח) ענת טנא, שותפה מנהלת במשרד אלתר ושות' עורכי דין, שיזם את הועידה: "ישנם אנשים רבים שמחזיקים סכומי כסף בחשבונות בנק שחלקם מדווחים וחלקם אינם מדווחים. בימים אלה, ניתן לפנות לרשות המיסים במקרים בהם ישנו חשבון בנק בבנק זר שאינו מדווח, ולהגיע להסדר בסכומי מס נמוכים יחסית. אחד מהפתרונות הוא נאמנויות, הסכם שבו מחליטים להעביר כספים ולרכז אותם במבנה של נאמנות, בו קובעים מראש מי יזכה בהון בבוא העת. החל משנת 2006 ניתן לעשות זאת בצורה חוקית והנושא הזה בסופו של דבר יהיה פטור ממס. מבנה של נאמנויות הינו מבנה לגיטימי ויוצר מקלט מס חוקי וברור, אך הוא כדאי כשיש צד זר, תושב חו"ל".

עו"ד טנא ציינה כי "אנשים רבים רוצים לשמור על ערך הכסף שלהם, ולכן יכולים לפנות לבית השקעות שיפתח עבורם קרן נאמנות, בה הם יבצעו את כל פעילותם, וכל רווח שיהיה להם, לא יהיה חייב במס בישראל. אם יש צד בקבוצה העסקית או במשפחה שהוא תושב חו"ל, אזי שיש כאן מקלט מס ואז אותו אדם לא יהיה חייב במס בישראל. נציבות מס הכנסה נתנה אפשרות להגיע לפתרון מול הרשויות לפתיחת תיק לאותן נאמנויות".