חברת מועצה ברשות השנייה לא תעסוק בנושאי הרדיו האזורי

מירב אלוש-לברון עשויה להימצא בניגוד עניינים בשל העובדה שאחיה החל לעבוד בקבוצת העסקים של ג'קי בן-זקן, בעלי תחנת "רדיו ירושלים"

משרד התקשורת קבע כי חברת מועצת הרשות השנייה ד"ר מירב אלוש-לברון לא תוכל להשתתף בדיונים בנושאי הרדיו האזורי, זאת לאחר שלאחרונה החל אחיה לשמש בתפקיד ניהולי בקבוצת העסקים של ג'קי בן-זקן, בעלי תחנת הרדיו האזורי "רדיו ירושלים".

עם היוודע מינויו של האח בקבוצה, אלוש-לברון השעתה את עצמה ביוזמתה מפעילות בנושא הרדיו האזורי ברשות.

ד"ר אלוש-לברון היא חוקרת ומרצה לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן ונחשבת לאחת מחברות המועצה הדומיננטיות ברשות השנייה. אחיה הוא רונן אלוש, שמונה לתפקיד ניהול שאינו קשור בפועל לתחנת הרדיו הירושלמית אשר בן-זקן הפך בה לבעל השליטה היחיד.

אלוש לברון אינה היחידה, כעת, שנאסר עליה לעסוק בענייני הרדיו. היא מצטרפת ליו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, אשר בתוקף היותו עורך של מקומון בחיפה, נקבע כי גם עבורו עיסוק ברדיו האזורי יהווה ניגוד עניינים.

גם היו"ר הקודם של הרשות השנייה, אמנון נדב, לא יכול היה לעסוק בנושאי הרדיו לאחר שבתו התמידה בעבודתה באחת התחנות האזוריות. בסופו של דבר הוחלט כי עקב עניין זה הוא ייאלץ לעזוב את תפקידו.

במשרד התקשורת אישרו את הדברים.

אלוש-לברון מסרה כי "בחודש מארס מונה אחי לתפקיד ניהולי בחברת העסקים של ג'קי בן-זקן. כשנודע לי כי בן-זקן הוא בעל שליטה ברדיו הבירה פניתי מיד ליועמ"ש של הרשות השנייה ועדכנתי אותו. הוא הנחה אותי להימנע מהשתתפות בכל דיון שנגע לרדיו זה עד להחלטת משרד התקשורת בעניין, וכך נעשה. אני מקבלת את ההחלטה שהתקבלה".