שטראוס משיקה סדרת שוקולד חדשה: מצפה לגידול של 60 מ' ש' במכירות

הסדרה תשווק למשך 7 חודשים - עד מאי 2011, למעט שני מוצרים שיישארו על המדף ■ שטראוס מחזיקה בנתח שוק כספי של 48% משוק השוקולד המבורקד

שנה אחרי השקת אצבעות עלית, מוציאה שטראוס סדרת שוקולד חדשה לעונת החורף. הסדרה תשווק למשך 7 חודשים - עד מאי 2011, למעט שני מוצרים שיישארו על המדף.

"השקת הסדרה החדשה תאפשר לנו לעמוד בהבטחה של המותג. אנחנו צופים כי היא תביא לגידול של 60 מיליון שקל במכירות", אומרת מנכ"לית חטיבת תענוג והנאה בשטראוס, סיגל שילוני.

שוק השוקולד מגלגל כמיליארד שקל בשנה. לפי סטורנקסט, בין ינואר לספטמבר 2010 החזיקה שטראוס בנתח שוק כספי של 48% בשוק המבורקד. חברת ליימן שליסל היא השחקנית השנייה בשוק ומחזיקה בנתח שוק של 18%, ואחריה יוניליוור עם נתח שוק של 11%. בתקופה זו רשם השוק צמיחה מזערית של 0.6%.

לפני שנה, באוקטובר 2009, השיקה שטראוס את "אצבעות" - השקה שהביאה את החברה בתוך חודש אחד לנתח כספי של 57.7% בקטגוריית אצבעות השוקולד. כיום מחזיקים המותגים "קינדר" ו"אצבעות" בחלקים כמעט שווים בקטגוריה, שרשמה בתקופה זו צמיחה של 82%.

"הצלחתנו להמציא את עצמנו מחדש ושינינו את צריכת השוקולד לילדים במדינת ישראל. זה משהו שרק גורם בסדר גודל שלנו יכול לעשות", אומרת שילוני.

השקת "אצבעות" נעשתה תחילה ב-YouTube ובפייסבוק, וליווה אותה קמפיין חוצות תחת הכותרת "דבר אתי בפייס".

לדברי שילוני, "ממד הזמן הולך ומתקצר. בעבר היינו מעלים קמפיין ומחכים לתוצאות אפקטיביות הפרסום לפחות 3 שבועות כדי שקמפיין יתחיל להשפיע. היום הבאזז למוצר הוא מיידי. עוד לפני שהעלינו קמפיין פרסומי לאוויר, המוצר נחטף".

- את לא מוטרדת מהמותג הפרטי של שופרסל?

"אני תמיד מוטרדת. תחרות זה דבר שגורם להיות לך יותר חד, יותר מהיר ולהגיע לתוצאות טובות יותר".

- המותג הפרטי של שופרסל מקבל בולטות מאוד גדולה במדפים. זה לא מפריע לכם?

"זה העולם החדש. זה עולם הקמעונאות".

44
 44