מה בוער? משרד הביטחון יערוך ביקורת כללית בגלי צה"ל

הביקורת תכלול בין היתר את ההתנהלות הכספית של התחנה הצבאית ■ משרד הביטחון: "מבקר מערכת הביטחון פועל על-פי תוכנית ביקורת מתוכננת מראש עבור כל חלקי מערכת הביטחון"

משרד הביטחון נערך לביקורת כללית בגלי צה"ל. ל"גלובס" נודע כי בתקופה הקרובה צפויים אנשי המשרד להגיע לתחנה ולבחון את דרכי ההתנהלות בה, את ההתנהלות הכספית ואת אופן קבלת ההחלטות.

מדובר בביקורת של מבקר מערכת הביטחון, אשר נחשבת נדירה יחסית. ביחידה הצבאית, שבסיסה העיקרי שוכן ביפו, כבר החלו בהיערכות לביקורת.

גלי צה"ל, שחגגה באחרונה 60 להווסדה, נמצאת במעמד שונה לזה של יחידות צבאיות אחרות. אחת הרגישויות העיקריות בתחנת הרדיו הצבאית היא העובדה שהיא רשאית על-פי הוראת שעה למכור תשדירים וחסויות בשידוריה.

באחרונה הגיש משרד הביטחון טיוטת חוק שאמור להסדיר את הפעילות הכלכלית של גלי צה"ל, על היתריה ואיסוריה. במסגרת החוק תוכל גלי צה"ל, למורת-רוחן של תחנות אחרות הניזונות מפרסום, למכור באופן רשמי זמן פרסום לגופים המעניקים שירות לציבור לובשי המדים.

כמו כן, החוק החדש אמור לעגן בראשונה בחוק את פעילותה של תחנת-הבת של גלי צה"ל, גלגל"צ, הפועלת בשיתוף כלכלי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

על-פי החוק החדש, תוקם ועדת פיקוח חדשה שתעמוד על הפעילות המסחרית של גלי צה"ל שתכלול חסויות ותשדירי שירות. בוועדה זו יהיו חברים גם גורמים ממליאת רשות השידור.

ממשרד הביטחון נמסר כי "מבקר מערכת הביטחון פועל על-פי תוכנית ביקורת מתוכננת מראש עבור כל חלקי מערכת הביטחון. אנו לא נוהגים להתייחס לפרטי תוכנית העבודה של מבקר המערכת".

את תגובת מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, השוהה בחו"ל יחד עם ראש הממשלה, לא ניתן היה להשיג.