פמלה זרקה גלגל הצלה

אפשר להסמיק מהצורך באישיות מפוקפקת, אך בשל נוכחותה של אנדרסון הרייטינג נסק

במשך 4 ימים פוזר אבק כוכבים דקיק ובלונדיני מעל הבניין ברחוב הנחושת בתל-אביב. פמלה אנדרסון נחתה בבית זכיינית ערוץ 2 רשת. מי שבנעוריה הוכשרה בשמירה על מפרץ בקליפורניה, נתבקשה להשליך גלגל הצלה אל עבר גוף שידור ישראלי טובע. ובדיוק כמו אז, רק עם קצת יותר בגדים, אנדרסון סיפקה את הסחורה.

אפשר להסמיק מהעובדה שכדי להזריק חיות לפריים-טיים שלנו היה צורך באישיות טלוויזיונית מפוקפקת. אך כצפוי, אל מול נוכחותה של אנדרסון הרייטינג נסק, והשבועיים האחרונים היו אולי הנצפים ביותר השנה בטלוויזיה המסחרית, אם לא בכמה השנים האחרונות.

רשת המשיכה בגל ההצלחה שהניבה ההשקה של "רוקדים עם כוכבים", וקשת, שלרוב לא נשארת חייבת, הגיבה עם נתוני צפייה חזקים משלה ל"מאסטר שף" ול"אל תפיל את המיליון". אל החגיגה הצטרף ערוץ 10 עם "היפה והחנון", ששבר אף הוא את שיאו האישי לתוכנית.

60 אלף דולר עלה לרשת להביא את אנדרסון על שלל חיוכיה המסותתים לישראל. השקעה זולה זו לא רק הניבה רווחים רבים לזכיינית, היא גם סיפקה כמה תובנות על הטלוויזיה שלנו.

למדנו כמה קלים אנחנו הצופים בהבאתנו למסך. עד כמה אנחנו כמהים אל הפריים-טיים של הברודקאסט, שבניגוד לעולם רק הולך ומתעצם, ועד כמה מפלצת הרייטינג עוד רעבה ומבקשת לגדול.

אך יש בזה גם לקח ערכי. נדמה כי אחרי 17 שנים בהן נהנינו להלום בטלוויזיה המסחרית, שכונתה לא איכותית, התרגלנו. אל לב הפריים-טיים הקדוש הובלה דמות שמקומה הטבעי היה קירות מוסכים, ואיש לא התרעם או כיבה את המקלט.

ההמוני, הנוצץ והריאליטיסטי הפך בישראל של 2010 לטריוויאלי ומקובל גם על גדולי המצקצקים. במיוחד כשמתלווה לכך ריח בושם הוליוודי זול.

פמלה אנדרסון / איור: טל אביב
 פמלה אנדרסון / איור: טל אביב