בגלל העגבניה: מדד המחירים לצרכן לאוקטובר עלה ב-0.3%; מחירי הירקות הטריים עלו ב-7.3%

האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 2.5% ומתחילת השנה עלתה רמת המחירים במשק ב-2.2% ■ תרם לירידת מחירי המדד: סעיף שירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-1.4% ■ התייקרות בולטת נוספת היתה בסעיף ההלבשה שעלה ב-7.5% עקב כניסת קולקציית החורף

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוקטובר בכ-0.3%, בהתאם לציפיות החזאים. לפיכך עומדת האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים על 2.5%, קרוב לגבול העליון של טווח יציבות המחירים שקבעה הממשלה. מתחילת השנה עלתה רמת המחירים במשק ב-2.2%.

העלייה במדד מוסברת על ידי התייקרות של 7.5% בסעיף ההלבשה עקב כניסת קולקציית החורף. כמו כן עלו מחירי הירקות הטריים ב-7.3%, שכן הירידה במחירי העגבניות תורגש רק במדד נובמבר. כמו כן עלו המיסים העירוניים ב-2.1%. מחירי מוצרי הרחצה והקוסמטיקה עלו ב-4.5%. מלונות ובתי הבראה עלו ב-5.5%. מחירים הלחם, הדגנים ומוצרי הבצק עלה באוקטובר ב-1.2% ונבעו מעליית מחיר החיטה.

בין הסעיפים שתרמו לירידת המדד נציין את סעיף שירותי הדיור שבבעלות הדיירים שירד ב-1.4%, לאחר שבחודש שעבר עלה סעיף זה ב-0.7%, ולפני חודשיים ב-1.7%. לעומת זאת עלה מדד שכר הדירה באוקטובר ב-0.2%. יצויין כי מדד מחירי הדירות שמחשב הלמ"ס (ושאינו משפיע על מדד המחירים לצרכן) עלה.

סעיף נוסף שתרם לירידת המדד היה ההוצאות על נסיעות לחו"ל שנפלו ב-4.2% עם סיום חופשות הקיץ והחגים.