ראש הממשלה: "אריאל חשובה וגם היכל התרבות החדש חשוב"

נתניהו בישיבת הממשלה: "חרמות, יודעים איך הם מתחילים אך לא איך הם מסתיימים. מי שמחליט להחרים חותך בבשר של כולנו. אני חושב שזו לא שיטה"

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרשת היכל התרבות באריאל. נתניהו אמר כי "אני חושב שההיכל הוא חשוב ואריאל חשובה. הייתי מעורב בהקמת ההיכל בשלביו השונים. לצערי שהיתי בחו"ל כשנפתח, ולכן לא יכולתי להגיע".

בנוגע לחרם שהכריזו חלק מהאמנים על ההיכל אמר ראש הממשלה כי "שמעתי שיש אנשים שקוראים להחרים אותו ותוקפים את שרת התרבות על מאבקה בתופעה. חרמות, יודעים איך הם מתחילים אך לא איך הם מסתיימים. מי שמחליט להחרים חותך בבשר של כולנו. אני חושב שזו לא שיטה. מי שמחשיב עצמו איש תרבות לא צריך לעסוק בחרמות ולא בהשתלחויות נגד שרה בממשלה ולא כנגד ישוב בישראל. אני קורא להם להפסיק."

הבוקר נודע כי עשרות אנשי קולנוע וטלוויזיה בכירים בישראל החליטו להצטרף לאנשי התיאטרון שהחליטו להחרים את היכל התרבות באריאל ולמחות נגד כוונתה של שרת התרבות, לימור לבנת, לדרוש ממוסדות נתמכים להתחייב להופיע בכל מקום בארץ (לרבות ישובים מעבר לקו הירוק) כתנאי למימון.

בעצומה עליה חתמו ושהתפרסמה באינטרנט נכתב בין השאר כי: "ביחד איתכם נעמוד על זכותנו וחובתנו האזרחית והמוסרית להביע את דעתנו ולפעול על פי עמדותינו הפוליטיות וצו מצפוננו, ובכך לנסות ולהשפיע על עתידה של מדינת ישראל".