שופט העליון אדמונד לוי המליץ על עוזרו המשפטי לכהונת שיפוט

זאת למרות שהמכון להשתלמות שופטים וכן ועדת משנה של הוועדה לבחירת שופטים קבעו כי עו"ד גיא היימן איננו בשל לפי שעה לכהונה שיפוטית

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי חתם על טופס ההמלצה לעוזרו המשפטי, עו"ד גיא היימן, שעליו המליץ שופט העליון לכהונת שיפוט. זאת, למרות שהמכון להשתלמות שופטים וכן ועדת משנה של הוועדה לבחירת שופטים, קבעו כי היימן איננו בשל לפי שעה לכהונה שיפוטית. כך התברר בישיבת הוועדה לבחירת שופטים, שהתקיימה ביום שישי.

בישיבה התפתח עימות בין לוי לבין עו"ד פנחס מרינסקי, נציג לשכת עורכי הדין. מרינסקי הביע תרעומת על כך שלוי מנסה לקדם לתפקיד שיפוטי את עוזרו המשפטי, וטען כי לוי מצוי בניגוד עניינים בנושא זה. לוי הרים את קולו וצעק כי דברים אלה הם "הבל הבלים", ואולם בהמשך התנצל וחזר בו מהדברים.

3 שופטים חדשים מונו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב - גיליה רביד, יונה אטדגי ושושנה אלמגור. ביניש תמכה במועמדותה של רביד, הזכורה כמי שהשתתפה בהרכב השופטים שהרשיע באחרונה את איש העסקים דודי אפל במתן שוחד. נשיאת בית המשפט העליון הביעה את תמיכתה גם במועמדותה של שופטת השלום דניאלה שריזלי, שהיתה חלק מהרכב השופטים שהרשיע את השר לשעבר חיים רמון, ואולם בסופו של דבר שריזלי לא נבחרה.

השופטת ורדה פלאוט קודמה לבית המשפט המחוזי מרכז; השופט בן-ציון גרינברגר התקדם לבית המשפט המחוזי בירושלים. שופטת התעבורה אילונה לינדנשטראוס-דניאלי, בתו של מבקר המדינה והשופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, נבחרה לשופטת שלום במחוז הצפון.

בגזרת השופטים החדשים, שמונו לבתי משפט השלום, זכתה עו"ד אושרית רוטקופף למינוי כשופטת בבית משפט השלום במחוז המרכז. רוטקופף היא גיסתו של ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים, שהיה ראש מטה שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן. עוד נבחר עו"ד צחי עוזיאל, ששימש תובע בכיר בפרקליטות מחוז מרכז, לבית משפט השלום בתל אביב.