שלמה נחמה - שותף חדש למיזם הסלולר של רבוע כחול ווירג'ין

יחזיק עם וירג'ין בהחזקות המיעוט ■ רבוע כחול תחזיק בשליטה ■ המיזם עדיין לא ביקש רישיון ■ כניסת נחמה למיזם ה-MVNO מבטאת כנראה את רצונו להיות שחקן בשוק התקשורת

איש העסקים שלמה נחמה הצטרף למיזם הסלולרי המשותף לרבוע כחול ולחברת וירג'ין הבריטית. המיזם המשותף לשני הגופים טרם ביקש ממשרד התקשורת רישיון, אך ראשיו כבר החלו להיפגש עם חברות הסלולר ולנסות ולהגיע עימן לסיכומים. במיזם המשותף תחזיק רבוע כחול בשליטה ולוירג'ין ושלמה נחמה יהיו החזקות מיעוט.

כניסתו של נחמה למיזם ה-MVNO של הרבוע הכחול ושל וירג'ין מבטאת כנראה את רצונו של נחמה להיות שחקן בשוק התקשורת. נחמה היה אמור להיכנס לבזק כשותף בגרעין השליטה, בדק אפשרות להצטרף לגוף שירכוש את פרטנר, והיו עוד כמה ניסיונות פחות ידועים שעשה לחדור לענף התקשורת. המיזם של דודי ויסמן ו-וירג'ין נועד למנף את יכולת הפריסה והמכירה של סניפי דור אלון ומגה יחד עם המותג הבינלאומי וירג'ין, ובאמצעותו להיכנס לתחום הסלולר. וירג'ין הוא מותג בינלאומי מתחום התעופה, שהצליח כ-MVNO באנגליה, בצורה סבירה יחסית לשאר מיזמי ה-MVNO שקרסו בשנים האחרונות. במסגרת המיזם וירג'ין אמורה ליהנות מתמלוגים בתמורה לשימוש במותג שלה.

בשוק הדעות חלוקות לגבי הכוח של המותג וירג'ין ויכולתו להוות מוקד משיכה בתחום הסלולר. עם זאת, השילוב בין שני הגופים הוא מעניין מכיוון שמגה מביאה כאמור את הכוח השיווקי שלה למיזם, ויחד עם מותג בינלאומי ייתכן שתצליח לקחת נתח שוק מסוים. בימים אלה מראיינים מועמדים פוטנציאלים לתפקיד המנכ"ל.

כרגע כל המיזמים בתחום ה-MVNO רחוקים מגיבוש משום שכולם ממתינים להחלטות הרגולטור לגבי דמי השימוש שישלמו השחקנים החדשים למפעילים הקיימים.