בשל ירידת ערך הנדל"ן: לידר הש' תפריש 42 מ' ש' ברבעון ה-3

החברה עברה לשליטת קרן ATE של דן דוד בעקבות הסדר חוב אליו הגיעה לאחר משבר אליו נקלעה בשל השקעות כושלות בנדל"ן במז' אירופה

חברת לידר השקעות הודיעה הערב (א') כי תרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי הפרשה בסך של כ-8.5 מיליון אירו שהם כ-42 מיליון שקל בגין ירידת ערך נכסי נדל"ן של חברות מוחזקות שלה.

לפני כשנתיים נקלעה קבוצת שרם-פודים לקשיים, בעיקר בגלל השקעות כושלות בנדל"ן במזרח אירופה ובתחומי הטכנולוגיה והתקשורת, והיא נדרשה לשורה של הסדרי חוב, הגדול שבהם בחברה הבת לידר השקעות, שבעקבותיו עברה השליטה בחברה לקרן ATE של דן דוד.

בתחילת חודש אוקטובר הושלם מהלך העברת השליטה בחברה לידי קרן ATE של דן דוד היא בעלת השליטה בלידר השקעות, לאחר שלידר הועברה לקרן מידיהם של בעליה הקודמים - יאיר פודים, יצחק שרם ורובין צימרמן. יו"ר החברה הוא צחי אפלויג, והמנכ"ל הוא יאיר פודים שנשאר בתפקידו.

בעל מניות נוסף בלידר הוא בנק לאומי, אשר לו הוקצו 10% מהמניות במסגרת הסדר חוב שכלל מחילה על חוב של 50 מיליון שקל. דליה ואליהו חורי מחזיקים 5% מלידר כחלק מגרעין השליטה, והם שותפים של קרן ATE בעסקים אחרים שלה. שרפ"ג, בעלת המניות הקודמת בלידר, נשארה עם שליטה של כ-14%, והשאר בידי הציבור ומחזיקי האג"ח, שגם הם קיבלו מניות במסגרת הסדר חוב.

החברה רשמה ב-2009 הפסד ענק של 236 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 166 מיליון שקל בשנת 2008. רואי החשבון של החברה צירפו לדו"חותיה הכספיים הערת "עסק חי" בשל חשש ליציבותה.