ריגול תעשייתי בשוק הרהיטים: עובד לשעבר ריגל למען המתחרה

תלונה למשטרה: עובד לשעבר של גלובל ישראל, המועסק כיום בחברה המתחרה ספייס'יט, נהג לפרוץ למחשביה וליירט תכתובות פנימיות

סערה בשתי חברות הרהיטים המתחרות גלובל ישראל וספייס'יט: בתלונה שהגישו לפני שבועות אחדים פרקליטי חברת גלובל למחלקה לחקירת עבירות מחשב של משטרת ישראל נטען כי עובד לשעבר של החברה, המועסק כיום בחברה המתחרה ספייס'יט נהג לפרוץ למחשביה וליירט תכתובות פנימיות. לטענת גלובל מדובר בתוכניות עבודה; מכרזים; פרוייקטים שיווקיים והצעות מחיר שנשלחו אליה מאנשי קשר שונים ומלקוחות.

לטענת גלובל העובד לשעבר א', ששימש בתפקידו בשורותיה כאחראי על מערכות המידע באגף השיווק, נהג לפרוץ את מחשבי החברה מיד לאחר שסיים את עבודתו בה ובמהלך תקופת העסקתו אצל המתחרה.

מחברת גלובל נמסר היום (א') כי בעקבות החשדות שחומרים פנימיים של החברה דולפים ממנה, נשכרה חברת חקירות פרטית- במטרה לאתר את המדליף. לטענת גלובל, החוקרים הפרטיים מצאו כי במשך חצי שנה נעשו חדירות לא חוקיות רבות אל שרת הדואר הארגוני של הקבוצה בישראל: "הפריצה לשרתי החברה מהווה חריגה מכל אמת מידה מוסרית וחוקית. אין מדובר בהתנהלות של תחרות הוגנת, אלא גניבה פשוטה, משל היו פורצים למחסני החברה וגונבים מהם ציוד וריהוט. אנו נפעל למיצוי הדין עם אלה האחראים לעבירות החמורות שבוצעו כלפינו, בן במישור הפלילי והן במישור האזרחי".

עורכי הדין רועי בלכר וצביקה בר-נתן שהגישו בשמה של גלובל ישראל את התלונה למשטרה, טענו כי עד כה לא נעשו פעולות לחסימת החדירה הבלתי מורשית אל מחשבי החברה- זאת כדי לא לשבש את מלאכת החקירה בנושא.

מנכ"ל ספייס'יט, רחלי לוי מסרה הערב ל"גלובס" בתגובה: "אנו חברה ותיקה בתחום הריהוט המשרדי, שרואה בחומרה רבה כל פעולה שיש בה כדי להסב פגיעה בלתי חוקית במתחרותיה בשוק שבו היא פועלת, קל וחומר בכל הקשור לריגול תעשייתי".

לדברי לוי, הנחיות שמופצות מעת לעת בקרב עובדי החברה, במסגרת אבטחת המידע, אוסרות באופן מפורש לעשות שימוש כלשהו בתכנים של חברות מתחרות בשוק ובכלל: "אין לחברה יד ורגל לטענותיה של גלובל ולא בכדי- התלונה הוגשה נגד אחד מעובדיה בלבד. ככל הידוע לנו, לגלובל אין טענה וחצי טענה נגדנו ולא נפתח נגד ספייס'יט כל הליך", מסרה וציינה כי "העובד שנגדו הועלו הטענות מכחיש אותן ולדבריו- מקורן ביחסים אישיים בינו לבין גלובל, בה עבד בעבר. ככל הידוע לי, העובד היה נתון תחילה במעצר בית קצר ושוחרר ממנו שלא תחת אזהרה. גם מחשבו הנייד שנלקח לצרכי חקירה- הושב לו".