"ירידת מניות הגז בימים האחרונות מתחילה להיות מוגזמת"

מנהל השקעות בכיר בשוק: "התוצאות הראשוניות מ'לוויתן' יכולות לתת דחיפה יפה למניות" ■ ערן יונגר: "הגעה לשכבת המטרה יכולה להביא שוב לעלייה במניות הסקטור"

ברקע מספר ימי מימושים כבדים במניות סקטור הגז והנפט, על המשקיעים לזכור כי ההערכות בשוק הן כי עוד השבוע, לכל היותר שבוע הבא, עתידות השותפות הישראליות בקידוח "לוויתן", דלק קידוחים , אבנר ורציו , לדווח על הגעה לשכבת המטרה במאגר ואולי אף לספק תוצאות ראשוניות בנוגע אליה.

כזכור, בסוף אוקטובר נחשף ב"גלובס" כי הקידוח ב"לוויתן" מתקדם מהר מהצפוי וכי התוצאות הראשוניות צפויות להתפרסם כבר במחצית השנייה של חודש נובמבר. שכבת המטרה הראשונה אליה צפוי להגיע הקידוח היא מבנה בעומק כולל של 5,095 מטרים, שההסתברות הגיאולוגית להימצאות הידרוקרבונים (נפט או גז טבעי) בתוכו עומדת על 50%. מדובר בכמות כוללת של 16 טריליון רגל מעוקבת (TCF), או 453 מיליארד מטרים מעוקבים (BCM), אם אכן מכיל המבנה גז או נפט.

מנהל השקעות בכיר בשוק ציין בשיחה עם "גלובס" כי "אנחנו מתקרבים לרגעי ההכרעה בסקטור הגז. התוצאות הראשוניות מ'לוויתן' יכולות לתת דחיפה יפה למניות אם יהיו חיוביות. נראה כי ירידת המניות בימים האחרונות מתחילה להיות מוגזמת. הבעיה היא שלאחר מכן, לפחות חצי שנה לא יהיה מידע ברור בנוגע לקידוח 'לוויתן'".

ירון זר: "תוצאות 'לוויתן' משמעותיות הרבה יותר מוועדת ששינסקי"

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "חשוב להבין שהתוצאות הקרובות צפויות לענות על השאלה הפשוטה של האם יש גז במאגר או לא. בכל מקרה, התוצאות המעמיקות יותר, כולל מטרות הנפט, יימסרו על פי הערכות רק בחודש פברואר הקרוב לאחר קיומם של מבחנים".

זר הוסיף והדגיש כי על המשקיעים להבין שתוצאות הקידוח ב"לוויתן" חשובות ומשמעותיות הרבה יותר מהמלצות ועדת ששינסקי.

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה ממגדל שוקי הון, אמר כי "בהנחה ומוצאים גז, אז הגעה לשכבת המטרה יכולה להביא שוב לעלייה במניות הסקטור, בעיקר בדלק אנרגיה. רובד נוסף חשוב הוא שאנחנו במגדל חושבים במציאת מאגר גז גדול ב'לוויתן' דווקא תחזק את מסקנות ועדת ששינסקי. מכל מקום, החששות לגבי חומרת תוצאות הוועדה יכולים להתבדות ולהביא לחזרה לאופטימיות".

סוחר בחדר מסחר גדול ציין כי "ישנו אובר-שוטינג רציני במניות הנפט והגז כרגע. קחו לדוגמה את דלק אנרגיה, שנחתכה בשבועיים בכמעט שליש - על מה ולמה? בסך הכל, במאזן הסיכוי-סיכון, יכול להתפתח ראלי יפה בעקבות פרסום התוצאות".