דיון סוער בכנסת: האם הסיגריות שוב יתייקרו בקרוב?

בדיון סוער בכנסת טענה רשות המסים כי העלאת המס על הסיגריות צפויה להביא לתוספת הכנסות ממסים בסך 700 מיליון שקל ■ "ההצעה מאוזנת ונכונה"

האם הסיגריות בדרך להתייקר פעם נוספת? "בפעם הקודמת שהנושא עלה, אני אישית טיפלתי בזה ודאגתי שהעלאת המחירים תהיה מאוזנת בין היבואניות לבין חברת דובק, כי אני לא רוצה לקפח את הייצור המקומי. אבל, אני לא רוצה שילד יקח 15 שקל ויילך ויקנה סיגריות, כי זה מה שגורם בסופו של דבר למחלות עישון. אנו מקלקלים את הציבור, ואני לא רוצה את זה" - כך אמר יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים, בדיון סוער שנערך בוועדת הכספים סביב המיסוי על הסיגריות.

מיסוי הזה נובע משני שיקולים: מצד אחד העישון גורם להשפעות חיצוניות שליליות, והמדינה משלמת מיליארדים עצומים לשנה בגין שימוש בסיגריות, ואני בטוח שאף אחד כאן לא רוצה לעודד עישון אלא להיפך. מצד שני, יש צורך להפחית גירעון ולהתכנס למסגרות פיסקאליות, ולצורך כך יש צורך בהעלאת המסים. ברצוני להבהיר כי המצב של דובק ביחס ליבואנים, לא מורע. לדעתי, ההצעה שלנו היא מאוזנת ונכונה" הוסיף איל אפשטיין, סגן הממונה על אגף התקציבים.

העלאת המס על הסיגריות צפויה להביא לתוספת הכנסות ממסים בסך 700 מיליון שקל. מס הסיגריות מורכב ממס אחוזי (אחוז ממחיר החפיסה) ומס קצוב (סכום קבוע).

"העלאת המס על הסיגריות המוצעת, בהתאם להתחייבויות קודמות מול יו"ר הועדה, מיטיבה משמעותית עם הסיגריות הזולות, ובכך עם הייצור המקומי. חייבים לחלק את ההעלאה בין המס הקצוב לבין המס האחוזי. הלכנו לכוון היצור המקומי, וקבענו מס קצוב בסך 4.3 שקלים", אמר בדיון ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים.